Det gnaver og skraber....
Fra : L.P. Sørensen

Dato : 01-12-07 11:50

I må hjælpe...
Vi har været i sommherhuset, og natten har været en plage. uhhhh...

Vores sommerhus står på sokkelsten med fundaplader rundt om huset. 1/2 mt.
ud fra pladerne har vi nøddesten (op til 30 mm dia.) Tidligt på aftenen var
der et dyr der skrabede som besat i vores nøddesten for at komme ind under
huset! Jeg var ude flere gange men der var dyret væk. Den havde gravet ca.15
cm. ned i stenene hvilket gav mig et mindre chock. Dette fortsatte frem til
ca. kl. 04:00. I væggene kunne vi høre gnavelyde rundt omkring fra de
forskellige værelser. Som om de var inde i væggene.. det er fandme
uhyggeligt. Så her til morgen tog vi vores ting og kørte hjem.
Hvad i alverden er det der pusler og larmer i vores vægge og graver huller i
vores nøddesten?
Håber meget i vil være behjælpelige både hvad angår hvilke/t dyr det drejer
sig om, og hvordan man slipper af med diise kræg.

Hilsener
Lars.

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-12-07 13:41

Mon ikke det er mus eller rotter?

Hvis der er mus og huset er tilstrækkelig tæt, gør det vel ikke noget at de
er under huset? Det er på denne årstid, hvor det begynder at blive koldt, at
de søger ind og det er næsten umuligt at holde dem ude fra under huse,
garager og udhuse. Der er tit mus i væggene i gamle huse.

Hvis det er rotter, så er det straks mere alvorligt og så er der
anmeldelsespligt til kommunen med det samme. Så kommer rottefængeren ud og
løser problemet gratis.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Martin Bak

Dato : 01-12-07 13:46

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er rotter, så er det straks mere alvorligt og så er der
> anmeldelsespligt til kommunen med det samme. Så kommer rottefængeren ud og

Hvis det virkelig gnaver, så er det nok ikke mus. Mus pusler og larmer, men
de gnaver ikke meget. Det gør rotter til gengæld. De gnaver i alt "bare for
sjov". Eller det vil sige, at det er en nødvendig reflekshandling hos dem,
de gør det for at holde deres tænder i orden. Efter beskrivelsen vil jeg
afgjort tro at det er rotter i har besøg af.

Martin

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 01-12-07 13:56

> [...]
> dem, de gør det for at holde deres tænder i orden. Efter beskrivelsen vil
> jeg afgjort tro at det er rotter i har besøg af.

Det gør det kun endnu mere uhyggeligt. Men er de istand til at "grave" sten
væk fra huset.
Det værste er at der må være flere i væggene da det knaver flere steder
fra......
Hva`dælen gør man ved det skidt når de nu er inden i væggen.

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-12-07 15:27

Ja, det var også min tanke - men det er ikke alle der skelner mellem puslen
og gnaven.

> Det gør det kun endnu mere uhyggeligt. Men er de istand til at "grave"
> sten væk fra huset.

Ok, ja. Rotter er meget effektive - de gnaver også alt der er blødere end
jern og kan underminere et hus fuldstændigt ved at grave under fundamentet
og ødelægge el-installationer m.m. ved at gnave dem i stykker.

http://www.dpil.dk/dpil2005/pdf/rotter2007.pdf

> Det værste er at der må være flere i væggene da det knaver flere steder
> fra......

Det er alvorligt da de ødelægger isolering og el-installationer med deres
gnav.

> Hva`dælen gør man ved det skidt når de nu er inden i væggen.

Som sagt, du har pligt til at kontakte Teknisk Forvaltning i din kommune
mandag morgen.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 01-12-07 15:44

> [...]
> jern og kan underminere et hus fuldstændigt ved at grave under fundamentet
> og ødelægge el-installationer m.m. ved at gnave dem i stykker.

Tak for dit link Gainsbourg

Det bekræfter faktisk at det må være rotter. Sørgeligt.... jeg må have fat
på teknisk forvaltning på mandag.
Tak for hjælpen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-07 04:10

Martin Bak wrote:

> Hvis det virkelig gnaver, så er det nok ikke mus. Mus pusler og
> larmer, men de gnaver ikke meget.

Jeg havde skovmus på loftet for 2 år siden - de gnavede virkelig meget.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Holst

Dato : 01-12-07 13:58

Gainsbourg wrote:

> Mon ikke det er mus eller rotter?

Jeg synes ikke, at hverken mus eller rotter passer så godt på: "Den
havde gravet ca. 15 cm. ned i stenene hvilket gav mig et mindre chock."

For jeg går ikke ud fra, at det er et lille 15 cm dybt musehul, der er
tale om. Rotter, tjah, måske, men så skal gravearbejdet måske beskrives
lidt bedre.

Fra : pskjo

Dato : 02-12-07 21:18

Er der nogen der har erfaring med de elektroniske "dimser", der skulle
kunne jage fx mus væg ?
http://www.musforsvind.nu/prodtype.asp?cookiecheck=yes&PT_ID=158&strPageHistory=cat

MVH
Per

--

Venlig hilsen
Per Skjoldborg

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-12-07 22:57

> Er der nogen der har erfaring med de elektroniske "dimser", der skulle
> [...]

De skulle efter sigende være dokumenteret uden effekt. Der var en artikel om
dem i avisen, men jeg husker desværre ikke hvor...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 03-12-07 15:07

"pskjo" <pskjo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med de elektroniske "dimser", der skulle
> kunne jage fx mus væg ?
> http://www.musforsvind.nu/prodtype.asp?cookiecheck=yes&PT_ID=158&strPageHistory=cat

Jeg tænkte på om det ville hjælpe at sætte en radio til at spille højt når
vi alligevel ikke er i sommerhuset!
Vil det irritere dem så de vælger at forlade mit hus! Hvad mener i om denne
ide... tror i den vil virke.

Fra : Ivar Holm

Dato : 03-12-07 17:56

Så skal du vide hvilken musik "dyret" ikke kan holde ud at høre på

Ivar Holm

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 03-12-07 18:02

> Så skal du vide hvilken musik "dyret" ikke kan holde ud at høre på

Jeg vil starte med Lene Siel....
Det må kunne skræmme selv den mest hærdede rotte )

Fra : Leonard

Dato : 03-12-07 18:45

On Mon, 3 Dec 2007 15:07:18 +0100, L.P. Sørensen wrote:

> [...]
> vi alligevel ikke er i sommerhuset!
> Vil det irritere dem så de vælger at forlade mit hus! Hvad mener i om denne

Ikke en eneste mus eller rotte vil føle sig generet af det.
Katte og mår er heller ikke til at skræmme væk med larm, dyr finder ret
hurtigt ud af at larmen ikke er farlig og bare er der.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 03-12-07 18:58

> Ikke en eneste mus eller rotte vil føle sig generet af det.
> Katte og mår er heller ikke til at skræmme væk med larm, dyr finder ret
> hurtigt ud af at larmen ikke er farlig og bare er der.

Det var utroligt.!!
Nå.... men så duer den løsning heller ikke.

Fra : Leonard

Dato : 03-12-07 19:12

On Mon, 3 Dec 2007 18:58:10 +0100, L.P. Sørensen wrote:

> Det var utroligt.!!

Det er vel kun utroligt, hvis du ikke vil tro på det?

> Nå.... men så duer den løsning heller ikke.

Det eneste der virker er at fange dyrene, slå dem ihjel og hindre næste
generation at få adgang eller fange dem også.

Velkommen til naturen, den er ikke altid lgiesom vi mennesker gerne vil
have den, men heldigvis er det ikke alt i naturen vi kan ændre på

Fra : L.P. Sørensen

Dato : 03-12-07 19:29

> Det er vel kun utroligt, hvis du ikke vil tro på det?

Jamen det gør jeg da Leonard.

> Det eneste der virker er at fange dyrene, slå dem ihjel og hindre næste
> generation at få adgang eller fange dem også.

Jeg har kontaktet kommunen og de vil sende en rottebekæmper inden 8 dage.
Spørgsmålet er så om der er mere hus tilbage ;)

> Velkommen til naturen, den er ikke altid lgiesom vi mennesker gerne vil
> have den, men heldigvis er det ikke alt i naturen vi kan ændre på

Vi er ellers godt igang...

Fra : KS

Dato : 03-12-07 22:45

"L.P. Sørensen" <brug_ikke_denne_@dresse.dk> skrev i meddelelsen

> Det var utroligt.!!
> Nå.... men så duer den løsning heller ikke.
Så gi' dem noget "Lis og Per" - det klarer de sgu' da ikke !

Mvh KS

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-12-07 23:30

"KS" <kdle.SLET_DETTEsoerensen@os.dk> skrev
> Så gi' dem noget "Lis og Per" - det klarer de sgu' da ikke !

Sussi og Leo skulle ellers kunne få enhver gnaver til omgående at kaste op
og løbe skrigende bort, for aldrig mere at vise sig i det sogn.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-12-07 11:11

Preben Riis Sørensen wrote:

> Sussi og Leo skulle ellers kunne få enhver gnaver til omgående at
> kaste op og løbe skrigende bort, for aldrig mere at vise sig i det
> sogn.

Sussi og Leo er det rene vellyd ved siden af hende her:

http://www.wingmusic.co.nz/listen.html

Ebbe

Fra : Armand

Dato : 04-12-07 17:06

Ebbe Kristensen skrev:

> Sussi og Leo er det rene vellyd ved siden af hende her:
> http://www.wingmusic.co.nz/listen.html

Holy shit!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-07 04:18

On Dec 4, 11:10 am, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Sussi og Leo er det rene vellyd ved siden af hende her:
>
> http://www.wingmusic.co.nz/listen.html

YAK !!!
Hvis man spiller sådan noget for rotter, mår og andre skadedyr er man
sikker på at Dyrenes Beskyttelse, WSPA og lign. render en på dørene.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og