2 mus på i Ubuntu og opensuse
Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-12-07 00:42

Har på min pc 2 trådløse optiske mus komplet på
Det består i en Logitech Cordless Mouseman optical der er komplet til via
usb samt en Microsoft Wireless optical mouse også usb.

Problemet består i at når jeg er i linux kan jeg kun bruge Logitech musen,
de anden reagere mus ikke på skærmen selvom der ikke er problemer i winxp
Microsoft musen er i et sæt med tastatur der kører fint efter det er
aktiveret.

Spørgsmålet er hvordan jeg får Microsoft musen til at kunne bruges i linux
sammen med Logitech musen.

mit gæt er der er noget xorg der skal ændres

har prøvet en opstart af ubuntu hvor jeg har komplet logitech musen fra, med
resultatet "ingen mus på"
kan faktisk godt leve med det da det er Logitech musen jeg bruger mest, men
kunne da være rart at kunne vælge mus efter behag

har Ubuntu 7.10 og opensuse 10.3
Suse kører på en usb disk der også bootes op på, har ikke fået lavet grub i
ubtntu endnu.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-12-07 07:12

Den Sat, 01 Dec 2007 00:41:57 +0100 skrev Anders Pedersen:

> [...]
>
> har Ubuntu 7.10 og opensuse 10.3
> Suse kører på en usb disk der også bootes op på, har ikke fået lavet

2 styresystemer.
2 skærme.
2 tastaturer.
2 mus.
2 printere.
2 webcams.
+
2 lejligheder/huse.
2 biler.
2 børn.
2 koner ??????.

Ordnung muss sein.

Komplet = noget der er fuldt eller helt.
Koblet = noget der er sat sammen med.

Karl Erik Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-12-07 20:12

Karl Erik Christensen wrote:

> 2 styresystemer.
> 2 skærme.
> 2 tastaturer.
> 2 mus.
> 2 printere.
> 2 webcams.
> +
> 2 lejligheder/huse.
> 2 biler.
> 2 børn.
> 2 koner ??????.
>
> Ordnung muss sein.
>
> Komplet = noget der er fuldt eller helt.
> Koblet = noget der er sat sammen med.

Nej. Det er hersens linux er sku forsvært,
hvis dit indlæg er svaret.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i dit
indlæg og ikke se hvordan det afhjælper
problemer med 2 mus i Ubuntu.

mvh
Henning

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 01-12-07 22:32

Karl Erik Christensen wrote:

> 2 styresystemer.
> 2 skærme.
> 2 tastaturer.
> 2 mus.
> 2 printere.
> 2 webcams.
> +
> 2 lejligheder/huse.
> 2 biler.
> 2 børn.
> 2 koner ??????.
>
> Ordnung muss sein.
>
> Komplet = noget der er fuldt eller helt.
> Koblet = noget der er sat sammen med.

Flerkoneri er ulovligt, og bærer straffen i sig selv.
Alt det andet er da helt OK.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk