Installation af SCSI fra floppy disk
Fra : Fister

Dato : 29-11-07 20:16

Hejsa

Jeg vil gerne have installeret en SCSI driver på Red Hat Enterprise Linux
4. Jeg har fulgt manualen og har anvendt et program der medfulgte til at
lave en diskette (floppy) med driveren på. Efterfølgende smed jeg installations-CD
1 i CD-rommet, genstartede maskinen og skrev linux dd ved boot. Der fremkom
menu hvor jeg kunne læse driveren fra disketten. Det foregik uden problemer.
Problemet er, at jeg efterfølgende kommer til installationsmenuen til Red
Hat. Jeg afbrød denne, da den kom til partionering og jeg var bange for at
ødelægge mine partioner. Er det ikke muligt at installere driveren uden at
skulle skulle "geninstallere" Red Hat?

Indholdet af disketten er:

drwxr-xr-x 2 root root 7168 Dec 31 1969 .

drwxr-xr-x 4 root root 4096 Nov 29 13:40 ..

-rwxr-xr-x 1 root root 1486 Feb 14 2007 fixup.sh

-rwxr-xr-x 1 root root 53 Feb 14 2007 modinfo

-rwxr-xr-x 1 root root 161396 Feb 14 2007 modules.cgz

-rwxr-xr-x 1 root root 0 Feb 14 2007 modules.dep

-rwxr-xr-x 1 root root 1062 Feb 14 2007 pcitable

-rwxr-xr-x 1 root root 27 Feb 14 2007 rhdd

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-07 21:13

Den Thu, 29 Nov 2007 19:15:32 +0000 (UTC) skrev Fister:
> [...]
> ødelægge mine partioner. Er det ikke muligt at installere driveren uden at

Det der er formentlig bare en boot-diskette til at starte
installationen. Kan du ikke bare "modprobe" det rigtige modul?

Du skriver intet om hvilken controller det drejer sig om, men
SCSI plejer altså at være supporteret.

For den sags skyld ville jeg forvente at den automatisk loader
modulet når den opdager controlleren, så har du prøvet om du kan
tilgå diskene?

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-11-07 21:29

On Thu, 2007-11-29 at 20:12 +0000, Kent Friis wrote:
> Du skriver intet om hvilken controller det drejer sig om, men
> SCSI plejer altså at være supporteret.

Ja, men man skal sørge for at hente nogle nye installations CDROM'er da
mængden af supporteret hardware hele tiden udvides

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-07 21:50

Den Thu, 29 Nov 2007 21:28:47 +0100 skrev Christian E. Lysel:

> Ja, men man skal sørge for at hente nogle nye installations CDROM'er da
> mængden af supporteret hardware hele tiden udvides

Hvad er der nu i vejen med "apt-get upgrade kernel", eller hvad sådan
noget nu hedder på RedHat'sk?

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-11-07 23:45

On Thu, 2007-11-29 at 20:50 +0000, Kent Friis wrote:
> Hvad er der nu i vejen med "apt-get upgrade kernel", eller hvad sådan
> noget nu hedder på RedHat'sk?

Det er lidt federe at ens installations CDROM har driver til maskinen.

En gammel Redhat Distro, holdes der således liv i selvom der er kommet
en nyere og flottere distro...den gamle sistro bliver forsat opdateret
også installations medierne.

Sidst jeg skulle installere RH4 var mine media flere år ældre end
serveren, og intet den kunne ikke se diskene, netværkskortet og flere
andre enheder. Serveren var godt nok certficeret og man kunne hente alle
driverne fra HP, men istedet hentede jeg den nyest CDROM og
installationen gik som en drøm.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-07 16:21

Den Thu, 29 Nov 2007 23:44:55 +0100 skrev Christian E. Lysel:

> Det er lidt federe at ens installations CDROM har driver til maskinen.

Hvordan hjælper det på at man netop vil *undgå* at geninstallere?

Mvh
Kent