Netværk på FreeBSD
Fra : Per Jørgensen

Dato : 27-11-07 14:20

Hej Gruppe.

En tidligere kollega har sat 3 netværks scannere op med FreeBSD på
jobbet. Der er de sat op med statisk IP adresse.

Efter nu at have fået tilladelse til at købe ny Firewall mm - ville jeg
meget gerne væk fra at bruge ranget 192.168.2.1/24 på kontoret - da det
kan kollidere med enkelte medarbejdere's hjemmearbejkdsplads ( Via VPN)

Jeg har ledt efter hvordet er personen har sat denne statiske IP - for
at kunne ændre denne - men det er ikke lykkedes endnu at filen den fil.
er der nogle herinde der kan hjælpe med dette!

Følgende er fra login på scanneren:
Copyright (c) 1980, 1983, 1986, 1988, 1990, 1991, 1993, 1994
The Regents of the University of California. All rights reserved.

FreeBSD 4.8-RELEASE (scanjet) #0: Fri Jan 1 01:09:53 CET 1999

$ uname -r
4.8-RELEASE

$ ifconfig
ep0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
inet 192.168.2.148 netmask 0xffffff00 broadcast 192.168.2.255
ether 00:20:af:4a:a3:9e
media: Ethernet 10baseT/UTP
lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> mtu 16384
inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000

--

Med Venlig Hilsen

Per Jørgensen

Linuxbruger 393221
/\/o place like 127.0.0.1

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 27-11-07 15:35

On 2007-11-27, Per Jørgensen <p.joergensen@insatech.com> wrote:
> Jeg har ledt efter hvordet er personen har sat denne statiske IP - for
> at kunne ændre denne - men det er ikke lykkedes endnu at filen den fil.
> er der nogle herinde der kan hjælpe med dette!

Formodentlig /etc/rc.conf

--
Morten

Fra : Per Jørgensen

Dato : 28-11-07 07:38

Morten K. Lennon skrev:

> Formodentlig /etc/rc.conf

Tja både og.

Nede i bunden af rc.conf (under normale omstændigherder)= henviste han
til en anden tekst fil gemt under /usr/local/bin hvor han havde disse
indstillinger. fandens til måde !!!

Men det lå så langt nede i scriptet så man ikke lige umiddelbart kunne
se det !

Tusind tak for hjælpen!

--

Med Venlig Hilsen

Per Jørgensen

Linuxbruger 393221
/\/o place like 127.0.0.1

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-11-07 18:27

On Tue, 27 Nov 2007 14:19:37 +0100, Per wrote:

> Jeg har ledt efter hvordet er personen har sat denne statiske IP - for
> at kunne ændre denne - men det er ikke lykkedes endnu at filen den fil.
> er der nogle herinde der kan hjælpe med dette!

Prøv "man grep".

Mvh.

--
"Subdued flamboyance" Adam Sjøgren