Kernel source til Ubuntu server
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 23-11-07 17:32

Jeg har installeret VMware server og i en virtuel maskine har jeg
installeret Ubuntu 7.10 server. Da den virtuelle maskine ikke ville
starte (CPU too old) har jeg måtte udskifte vmlinuz-2.6.22-14-server med
vmlinuz-2.6.22-14-generic. Dette virker sådan set fint nok. Men efter
installationen af VMware og den virtuelle maskine, virker tiden ikke
ordentligt i den virtuelle maskine, så løsningen er at installere VMware
tools i den virtuelle maskine. Dette kræver bare at jeg får lagt det
rigtig source træ ind - og det er her jeg går fast.

Jeg har installeret kernel source vja. apt-get install
linux-source-2.6.22, men installationsscriptet til VMware-tools siger at
filen linux/version.h mangler, og jeg skal compilere en ny.

Hvad gør jeg lige ? Kan man få fat i en .config fil til standard kernel
- skal man virkelig kompilere en ny kernel bare for at få vmware-tools
installeret ? Mit problem er oprindeligt at tiden på den virtuelle
maskine er helt hen i skoven - også med ntp installeret og vmware-tools
skulle løse dette problem.

Jørn

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 23-11-07 21:57

Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
> installeret ? Mit problem er oprindeligt at tiden på den virtuelle
> maskine er helt hen i skoven - også med ntp installeret og vmware-tools

Måske mangler kernel headers.
Se her:
http://ubuntu-tutorials.com/2007/10/12/how-to-install-virtualbox-open-source-edition-on-ubuntu-710/
Getting source for kernel version: 2.6.22-14-server
Kernel headers available in /usr/src/linux-headers-2.6.22-14-server

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 24-11-07 14:00

> [...]
>
> Getting source for kernel version: 2.6.22-14-server
> Kernel headers available in /usr/src/linux-headers-2.6.22-14-server

Det hjalp - nu fik jeg installeret VMware-tools - men desværre har jeg
stadig problemer med at tiden i mine virtuelle maskiner går alt for
langsom

Jørn

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-11-07 17:29

> Det hjalp - nu fik jeg installeret VMware-tools - men desværre har jeg
> stadig problemer med at tiden i mine virtuelle maskiner går alt for
> langsom
>
> Jørn

Opdagede lige at der i konfigurationsfilen (.vmx)til de enkelte
virtuelle maskiner skal være en linie med :

tools.syncTime = "TRUE" - så virker det !

Godt man kan holde en tråd igang selv

Jørn