Samba og certifikater
Fra : fix

Dato : 21-11-07 12:57

Jeg har en applikation (C5) som er installeret på et sambadrev (NAS).
Det virker for så vidt fint, bortset fra en advarsel når jeg starter
applikationen på en winpc, om at programmet ikke er fra en trusted server.

Jeg antager det har noget med installation af et certifikat. -
er det korrekt, eller hvordan kommer jeg af med den annoyance?

finn
Nb. Jeg ser Sambainstallationen som problemet, og ikke PCen. Derfor denne
gruppe.

Fra : Alex Holst

Dato : 21-11-07 19:27

fix <fix@faxe.dk> wrote:
> Jeg har en applikation (C5) som er installeret p? et sambadrev (NAS).
> Det virker for s? vidt fint, bortset fra en advarsel n?r jeg starter
> applikationen p? en winpc, om at programmet ikke er fra en trusted server.
>
> Jeg antager det har noget med installation af et certifikat. -
> er det korrekt, eller hvordan kommer jeg af med den annoyance?

Spørg i en Windows gruppe hvordan du fortæller Windows og IE at dit
netværksshare er trusted. (Hint: Tilføj dets hostname til IE trusted
sites eller local intranet sites zonen. Det har intet med certifikater
at gøre).

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : fix

Dato : 21-11-07 21:05

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> netværksshare er trusted. (Hint: Tilføj dets hostname til IE trusted
> sites eller local intranet sites zonen. Det har intet med certifikater

Det kan meget vel være, at jeg skal prøve en w$ gruppe, men jeg tror ikke
det har noget med IE og trusted at gøre.
Jeg starter jo programmet direkte, og ikke via IE ??
Men jeg ved en w$server har noget med at truste hinanden, så det kan jo godt
være je kan få et hint hvor den information ligger.

foreløbigt tak!
finn

Fra : Alex Holst

Dato : 22-11-07 20:58

fix <fix@faxe.dk> wrote:
> "Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> Det kan meget vel v?re, at jeg skal pr?ve en w$ gruppe, men jeg tror ikke
> det har noget med IE og trusted at g?re.

Windows og IEs design ændrer sig ikke afhængigt af hvad du tror. Hvor
meget chokolade vil du vædde?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : fix

Dato : 23-11-07 21:55

> Windows og IEs design ændrer sig ikke afhængigt af hvad du tror. Hvor
> meget chokolade vil du vædde?

Nej, sikkert ikke fordi jeg tror! men:
De har alligevel ændret signifikant omkring SimpleMessageBlock protokollen
ifb. med Vista/Office2007 og
begrebet "trusted share", i modsætning til det velkendte "trusted server".
Dette ser ud til at være problematikken. Jeg har endnu ikke fundet ud af
hvad betydning det så har når serveren er en Samba og ikke en Windows, men
det kommer s'men nok.
Men rigtigt, det ser ikke ud til at involvere certifikater, som jeg troede
til at begynde med!

finn