automount fejler første gang
Fra : Hans

Dato : 21-11-07 09:32

På min RHEL5 har jeg opsat automount til min USB disk. Når mountpointet skal
mountes første gang, så fejler den men så virker den anden gang og derefter:

[root@~]# ls -l /misc/maxtor250
ls: /misc/maxtor250: No such file or directory

[root@~]# ls -l /misc/maxtor250
total 16
drwx------ 3 root root 4096 Sep 20 14:33 public
drwx------ 3 root root 4096 Nov 7 14:16 daemon
drwx------ 2 root root 4096 Nov 8 08:00 lost+found

Nu har jeg opsat timeout på 1 dag, så mine scripts ikke brokker sig over det
men der må da være en fejl ét eller andet sted siden den opføre sig sådan?
Den gør det ikke andre steder, hvor jeg har opsat automount (på RHEL4).

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-07 20:48

Den Wed, 21 Nov 2007 09:31:48 +0100 skrev Hans:
> [...]
> Den gør det ikke andre steder, hvor jeg har opsat automount (på RHEL4).

Prøv at sørge for at ehci, scsi, scsi-mod, sd modulerne bliver loadet
ved boot. Det kan give lidt problemer at lade systemet autoloade
modulerne, idet maskinen så først skal til at checke om der er nogen
diske når modulerne bliver loadet i stedet for når disken sættes til.
automount venter kun på at modulerne er loadet, ikke på at den skal
blive færdig med at checke om der er nogen diske.

Mvh
Kent

Fra : Hans

Dato : 21-11-07 21:52

> Prøv at sørge for at ehci, scsi, scsi-mod, sd modulerne bliver loadet
> ved boot.

Problemet er jo ikke kun efter boot men altid efter at automounten er timet
ud.
Efter driveren er loadet burde den vel ikke blive unloadet igen, så den
burde jo være tilgængelig ved næste automount.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-07 22:05

Den Wed, 21 Nov 2007 21:52:05 +0100 skrev Hans:

> Problemet er jo ikke kun efter boot men altid efter at automounten er timet
> ud.
> Efter driveren er loadet burde den vel ikke blive unloadet igen,

Jo, det burde den netop, efter den ikke har været i brug i et minut.

Mvh
Kent