VLC cannot find encoder
Fra : Morten Lund

Dato : 20-11-07 22:07

Hej

Jeg sidder her og prøver et eksperiment. At afspille Elephants Dream i HDTV
kvalitet på min xbox classic.

Problemet er xboxen godt kan vise HDTV-kvalitet, men ikke har CPU-kraft nok
til at decode H.264 og andre voldsomt komprimerede formater.

Her var det jeg så tænkte: Lad min computer med noget kraftigere CPU
transcode fra MPEG4 til MPEG1 og streame det til xboxen med VLC. Dermed
foregår dekomprimeringen på min computer (mpeg4 -> mpeg1), mens min xbox
blot skal vise det streamede content som ganske vist bliver sendt med en
pæn stor båndbredde. Men der skal ikke bruges så mange kræfter på at pakke
ud.

Jeg har med success kørt h.264 til mpeg1 fra DR's H.264 stream, som jeg så
kunne se på min xbox.

Men prøver jeg med Elephants Dream fra mpeg4 format, brokker den sig over
den ikke kan finde encoderen:

ffmpeg error: cannot open encoder
stream_out_transcode error: cannot find encoder ((null))

Vel at mærke samme encoder, MP1v, som jeg bruger til at encode DR's stream.
Nogen ideer til hvad der går galt?

/Morten