KVM Switz
Fra : John Vedsegaard

Dato : 14-11-07 14:05

Hej gruppe

Jeg har lige prøvet at installere Ubuntu Linux på min XP-maskine, således at
der er en dualboot funktion.

Men der er noget galt med Boot styrringen.

Opstartmenuen kommer fint nok frem, med hverken mus eller tastatur virker,
før selve den grafiske brugerflade kommer frem i linux.

Jeg har en KVM switz, der kan skifte mellem tastatur, mus og skærm på to
computere, ved at trykke på en knap der ligger ved siden af tastaturet.

KVMén er en usb dims og der hører ikke noget software til den.
Det virker fint nok mellem 2 XP-maskiner, men altså ikke på Linux.

Jeg har brug for funktionen, da den ene maskine indeholder både Linux og XP,
og den anden kun XP.

Kan nogen fortælle mig hvor jeg skal rette et eller andet i bootloaderen?

MVH John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-11-07 15:15

On Wed, 14 Nov 2007 14:04:58 +0100
"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote:

> Kan nogen fortælle mig hvor jeg skal rette et eller andet i
> bootloaderen?

Har du aktiveret support for legacy usb i din bios, eller måske hedder
det noget i stil med support for usb under boot.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : John V.

Dato : 14-11-07 20:59

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Har du aktiveret support for legacy usb i din bios, eller måske hedder
det noget i stil med support for usb under boot.

Det hjalp med det samme, tak for det.

John.