Findes et linux projekt til at simulre WAN
Fra : Henrik

Dato : 11-11-07 11:38

Jeg skal lave et test miljø, og jeg vil gerne høre om der findes et
linux projekt, hvor jeg kan simulrere en dårlig netværksforbindelse.
Det perfekte ville være, en eller anden router, hvor jeg kunne vælge
forsinkelse på pakker og procentvis pakketab. Findes der noget
sådant ?

Fra : Sune Vuorela

Dato : 11-11-07 11:41

On 2007-11-11, Henrik <DK.HenrikBjerregaard@gmail.com> wrote:
> [...]
> Det perfekte ville være, en eller anden router, hvor jeg kunne vælge
> forsinkelse på pakker og procentvis pakketab. Findes der noget

iptables har så vidt jeg husker et procentvis tilfældigt pakketab modul.

/Sune

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-07 11:43

On Sun, 11 Nov 2007 02:37:43 -0800, Henrik
<DK.HenrikBjerregaard@gmail.com> wrote:

> Jeg skal lave et test miljø, og jeg vil gerne høre om der findes et
> linux projekt, hvor jeg kan simulrere en dårlig netværksforbindelse.

http://snad.ncsl.nist.gov/itg/nistnet/
http://www.dummynet.com/

-A

Fra : Henrik