Google Earth logger maskinen af
Fra : John

Dato : 09-11-07 20:59

Hej

Jeg har netop installeret Google Earth, men når jeg starter programmet
logger openSUSE af, hvilket mildest talt er ret træls.

Nogen der har et bud på en løsning?

Mvh

John

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 21:08

Den Fri, 09 Nov 2007 20:58:36 +0100 skrev John:
> Hej
>
> Jeg har netop installeret Google Earth, men når jeg starter programmet
> logger openSUSE af, hvilket mildest talt er ret træls.
>
> Nogen der har et bud på en løsning?

En mere stabil 3D-driver.

Det der sker er sandsynligvis at X-serveren crasher, og XDM/GDM/KDM så
starter den igen.

Mvh
Kent

Fra : John

Dato : 09-11-07 21:13

Kent Friis skrev:

> En mere stabil 3D-driver.
>
> Det der sker er sandsynligvis at X-serveren crasher, og XDM/GDM/KDM så
> starter den igen.

Hej

Det lyder ret sandsynligt.

Skærminformation
Producent: Intel Corporation
Model: 965 GM
Driver: intel (ingen 3D-understøttelse)

Så det var vist bare det :-|

Mvh

John

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-11-07 22:22

John wrote:

> Hej
>
> Det lyder ret sandsynligt.
>
> Skærminformation
> Producent: Intel Corporation
> Model: 965 GM
> Driver: intel (ingen 3D-understøttelse)
>
> Så det var vist bare det :-|

Du skal ikke bare give op.
Se her:
http://support.novell.com/techcenter/psdb/64ad84df0f914ff104843024454121cc.html
Recommended update for Intel drivers
Se f.eks. denne:
intel-i810-xorg-x11
Identity.map.intel-i810: always enable 3D support

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : John

Dato : 09-11-07 22:30

Jørgen Heesche skrev:

> [...]
> Se f.eks. denne:
> intel-i810-xorg-x11
> Identity.map.intel-i810: always enable 3D support

Hej Jørgen

Det ser meget fint ud. Jeg kan dog ikke få lov at hente filen da den
åbenbart kun er for SLED-kunder.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 09-11-07 22:35

John skrev:

> Det ser meget fint ud. Jeg kan dog ikke få lov at hente filen da den
> åbenbart kun er for SLED-kunder.

Hej igen

Jeg tror jeg fandt noget her der kan bruges:
http://download.opensuse.org/repositories/X11:/Drivers:/Video:/intel/SUSE_Linux_10.1/i586/

Mvh

John

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-11-07 22:33

Jørgen Heesche wrote:

> [...]
> Se f.eks. denne:
> intel-i810-xorg-x11
> Identity.map.intel-i810: always enable 3D support

Se installation notes:
intel-i810-Mesa.rpm intel-i810-xorg-x11.rpm

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk