Mus acceleration..
Fra : Kenneth

Dato : 09-11-07 11:05

Hvordan får jeg musen i Ubuntu (Gnome) til at bevæge sig med samme
hastighed og acceleration som under Windows?

Kenneth

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 09-11-07 12:04

Kenneth wrote:
> Hvordan får jeg musen i Ubuntu (Gnome) til at bevæge sig med samme
> hastighed og acceleration som under Windows?
>
> Kenneth

System => Preferences => Mouse => Motion.
Her kan indstilles:
Acceleration og Sensitivity.

Fra : Kenneth

Dato : 09-11-07 12:50

Ja, men uanset hvordan indstillingerne sættes føles det absolut ikke
"korrekt". Har ledt lidt rundt på nettet men synes ikke at kunne finde
løsning men kan se flere der har oplevet samme problem.. ?

Kenneth

Fra : Preben

Dato : 09-11-07 19:05

Kenneth skrev:
> [...]
> "korrekt". Har ledt lidt rundt på nettet men synes ikke at kunne finde
> løsning men kan se flere der har oplevet samme problem.. ?

Synes ikke jeg har de store problemer med standard-indstillingerne i
Gnome (gentoo).

Erindrer der var et problem i ubuntu med musen. Prøv at gøre flg.:

Applications, System tools, Configuration Editor
Vælg: /desktop/gnome/peripherals/mouse

Sæt motion_acceleration til 2.644736766815
Sæt motion_threshold til 2

Det passer meget godt for mig på min bærbare.

Mener ikke jeg har tilpasset dem (måske/måske ikke)

/ Preben

Fra : Kenneth

Dato : 10-11-07 15:51

Hej Preben

Forsøgte det men så bevæger den sig voldsomt hurtigt rundt. Har fundet
nogle indstillinger som virker ok, forsøger med det. Tak

Kenneth

Fra : Preben

Dato : 10-11-07 17:07

Hej

Ja, okay - det er måske også overdrevet til nogle mus, men til min IBM's
indbyggede trackpoint passer det perfekt.

Min eksterne mus kan godt virke lidt livlig, men ikke vildt. Det er jo
en smagssag.

Desuden er det også afhængig af musen og dens opløsning samt acceleration.

/ Preben

Fra : Lars Sommer

Dato : 11-11-07 10:30

Kenneth wrote:
> Hvordan får jeg musen i Ubuntu (Gnome) til at bevæge sig med samme
> hastighed og acceleration som under Windows?
>
> Kenneth

Jeg bruger kommandoen
"xset m" og så to tal bagefter. Læs evt man-siden for xset. På denne
maskine bruger jeg
"xset m 4 2"

/Lars Sommer