linksys router og traceroute
Fra : fix

Dato : 08-11-07 12:09

Jeg har lige skifter min router fra en RAVO til en Linksys WRTP54G, mest for
at spare et par bokse til mine IPtelefoner.
Imidlertid har jeg nu observeret et delay på første hop fra pcerne på
netværket.
Eks. en traceroute ud får timeout på første destination (min router)
hvergang.

Alt virker iøvrigt problemløst, det var bare en fornemmelse af længere
svartider der fik mig til at teste. - Det sker ikke med min gamle RAVO.

nogen bud
- mht til gruppen, har jeg ikke fundet nogen bedre (Begge routere er
Linusbased

finn

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-07 16:47

Den Thu, 8 Nov 2007 12:09:24 +0100 skrev fix:
> [...]
> netværket.
> Eks. en traceroute ud får timeout på første destination (min router)

En pakke er ikke så meget forsinket på ethernet til en router at
traceroute får timeout. Der er nok nærmere tale om at routeren
slet ikke svarer på traceroute.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 08-11-07 17:45

fix@faxe.dk wrote :

> Eks. en traceroute ud får timeout på første destination (min router)
> hvergang.

Prøv med 'traceroute -I' og se om det hjælper.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.