MS Windows
briani 27239
Adresse kartotek
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-11-07 20:40

Min far skal have et adresse kartotek, på sin PC med win XP.

Han har tiderliger kørt med win 2000, hvor han havde MS works til win 98.
Denne kan ikke køre under XP.

Det skal bruges til at kunne udskrive kuverter, og slå op i når han skal
ringe til nogen.

Hvad kan i anbefale af program til det? Det SKAL VÆRE LET AT ANVENDE ellers
kan han ikke finde ud af det.

Jeg har kikket lidt på OpenOffice, men jeg kan ikke hitte ud af at lave en
database der. Det kunne ellers være lækkert, hvis der er en som har sådan
en klar til at fylde data i, så kunne jeg sætte mig ind i det hjemme, køre
selv med Linux.

Ivar Madsen

Fra : Klaus H

Dato : 22-11-07 21:22

"Ivar Madsen" <spam.news@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Min far skal have et adresse kartotek, på sin PC med win XP.
>
> Han har tiderliger kørt med win 2000, hvor han havde MS works til win 98.
> Denne kan ikke køre under XP.

Er du sikker på det?
Har du prøvet at lade works.exe køre i win98 kompatibilitetstilstand?

Klaus H

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-11-07 21:45

Klaus H wrote:

> Er du sikker på det?
> Har du prøvet at lade works.exe køre i win98 kompatibilitetstilstand?

Som sagt, så er jeg selv Linux mand, så jeg må spørge, hvordan gør jeg det?
For det vil være det bedste, det kender han så det er ikke så ofte jeg må
hjælpe ham med det,,,

Ivar Madsen

Fra : Pico

Dato : 22-11-07 23:46

Ivar Madsen wrote:

> Som sagt, så er jeg selv Linux mand, så jeg må spørge, hvordan gør
> jeg det? For det vil være det bedste, det kender han så det er ikke
> så ofte jeg må hjælpe ham med det,,,

Det forbavser mig Works ikke kan kørere direkte i XP selvom det r en ældre
udgave ?
Jeg kiggede lige i hjælp til XP og søgte på kompalitetstilstand, det kan du
også gøre når du er ved din fars Pc, for alle tilfældes skyld får du den
lige nedenunder
Hvad med at give din far et " nyt" Works i julegave
--
MVH
Pico

Køre ældre programmer under Windows XP
De fleste programmer kører korrekt under Windows XP. Undtagelserne er visse
ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere
version af Windows. Når du vil køre dit program under Windows XP, skal du
prøve følgende:

1.. Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne
for kompatibilitet manuelt.
2.. Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande
(miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks.
oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille
kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen.
Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver
også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af
displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på
Windows XP, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen
til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes
sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet

1.. Start guiden Programkompatibilitet.
2.. Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

a.. Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke
på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til
Windows XP og derefter klikke på Guiden Programkompatibilitet under Se også
i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille
egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er
de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt

1.. Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen
Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
2.. Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne
for programmet.
Bemærk!

a.. Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er
installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet
på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares
dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
b.. Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen
Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på
Hvad er det?
Opdatere dit program eller dine drivere
Hvis dit program ikke kører korrekt efter test med guiden
Programkompatibilitet, skal du søge på World Wide Web efter opdateringer
eller andre rettelser på følgende måde:

a.. Søg efter en opdatering på webstedet til producenten af programmet.
b.. Søg på Windows Update for at se, om der findes en rettelse til
programmet. Klik på Startside på menulinjen i Hjælp og support, og klik
derefter på Windows Update i den højre rude.
c.. Hvis programmet er et spil, der anvender DirectX, skal du kontrollere,
at du anvender den nyeste version af DirectX. Søg også på webstedet til
producenten af dit skærmkort eller lydkort for at se, om der findes nyere
drivere til dem.

begin 666 note.gif
M1TE&.#EA"@`*`+/_`(V,C?__S/_,`/\%!?]=7<# 3T\# P(6%A0("`@``
M`````````````````````"'Y! $```4`+ `````*``H`0 0H$,AI#AD@Z)U*
AR1HB)(8'<N,7&EJG;JV P4GZ&@D2(";<>HF@,.B)```[
`
end

Fra : Jens G

Dato : 23-11-07 15:40

On Thu, 22 Nov 2007 20:39:44 +0100, Ivar Madsen <spam.news@milli.dk>
wrote:

>Han har tiderliger kørt med win 2000, hvor han havde MS works til win 98.
>Denne kan ikke køre under XP.

Underligt. Jeg bruger Works 4.0, som er lavet til win 95, og den kører
fint under XP.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Lars E. P.

Dato : 23-11-07 16:27

Fri, 23 Nov 2007 15:39:36 +0100, skrev Jens G
<nospam061106@kabelmail.dk> :

Det gør Works 7.0 også.

Hilsen Lars