MS Windows
briani 27239
Vista -> XP -> Vista
Fra : Bianca 27

Dato : 19-11-07 14:45

Hej NG

Købte for et stykke tid siden en god HP Pavilion med Vista
præinstalleret, samt med en recovery imagefil på en separat lille
partition.

Da jeg har det skidt med præinstallerede ting - og endnu ikke er helt
dus med vista valgte jeg at købe en XP version som jeg foretog en ren
installation med. Jeg bibeholdte dog partitionen med recoveryen.

I forbindelse med installetionen af XP valgte jeg så at lave
yderligere 2 partitioner. Så min harddisk ser sådan ud:

System
Recovery
Film & Musik
Diverse

Mit sprøgsmål er så - hvis jeg vælger at gå tilbage til min vista som
var præinstalleret, (under boot kan jeg vælge F10 Recovery) kan den så
finde ud af at der nu lige pludselig er flere partitioner end de 2
fabriksindstillede, eller vil den rode rundt i det. Ønsker jo ikke at
miste ting på de øvrige partitioner.

Håber den kun piller ved det der ligger på systemdisken, og at den er
ligeglad med hvad der ellers ligger på maskinen.

Hvad siger I?

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-11-07 22:55

"Bianca 27" <henrik@bianca27.dk> wrote in message

Håber den kun piller ved det der ligger på systemdisken, og at den er
ligeglad med hvad der ellers ligger på maskinen.

Jeg tror det er forskelligt hvordan de forskellige maskiner er konfigureret,
men jeg har selv købt en laptop, hvor jeg har leget med det samme stunt som
dig (Og en masse driverbøvl).

Og da jeg rullede Vista ind igen, slettede den extra partion jeg havde
lavet.

Så jeg ville tage en backup af sagerne, just in case.

// Kim