MS Windows
briani 27239
Overføre data XP maskiner imellem?
Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-07 17:10

Knægten har en stationær med XP Pro og så har han lige købt en
bærbar med XP Home, der ligger nogle store mængder data på den
stationære han gerne vil have over på den bærbare. Hvordan
flytter vi det uden alt for mange problemer?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 18:06

Det nemmeste ville næsten være en USB Pen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-07 18:23

Anders (6400 Sønderborg) tastede:
> Det nemmeste ville næsten være en USB Pen

Hva faen er det for en sag?

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 18:31

Det er en USB ting man sætter i sin USB port og bl.a. kopierer data fra sin
computer til sin USB pen.
Fungerer som en harddisk

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-07 18:55

Anders (6400 Sønderborg) tastede:
> Det er en USB ting man sætter i sin USB port og bl.a. kopierer
> data
> fra sin computer til sin USB pen.
> Fungerer som en harddisk

Ok den skal bruges mange gange når der er over 80GB der skal
flyttes.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 19:24

Så er det ikke en USB pen du skal bruge, men en mindre harddisk...

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 19:36

Har du ikke en usb harddisk box du ikke bruger, for så kunne det være en
mulighed...
Så bare en harddisk i boxen, og så derudaf....

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-07 21:42

Anders (6400 Sønderborg) tastede:
> Har du ikke en usb harddisk box du ikke bruger, for så kunne
> det være
> en mulighed...

Nej desværre ikke, vi er squtte så moderne her i Vandborg

Fra : Ole C

Dato : 14-11-07 21:52

Henning Lund skrev blandt andet:

> Nej desværre ikke, vi er squtte så moderne her i Vandborg

Men selv i Vandborg kan I komme med for et par hundrede kroner......
Kig på www.edbpriser.dk under Hardware>Lagrings kabinetter.

--
vh
Ole C

Fra : Gamle

Dato : 14-11-07 21:55

Henning Lund wrote:
> Anders (6400 Sønderborg) tastede:
>
> Nej desværre ikke, vi er squtte så moderne her i Vandborg

Hej Henning.

Du kan bruge dette kabel
http://upload-it.dk/sandberg_usb_to_usb_transfer-p-221.html

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 15-11-07 14:55

Gamle tastede:
> Du kan bruge dette kabel
> http://upload-it.dk/sandberg_usb_to_usb_transfer-p-221.html

Jeg takker for alle svarene, knægten må investere i et sådan
kabel, det er vist den letteste løsning på problemet. Torben hvor
får du alle de ideer fra??

Fra : Gamle

Dato : 15-11-07 15:14

Henning Lund wrote:
> Gamle tastede:
>

> Jeg takker for alle svarene, knægten må investere i et sådan
> kabel, det er vist den letteste løsning på problemet. Torben hvor
> får du alle de ideer fra??

Prøver bare at tænke på hvordan jeg selv ville løse problemet.
Men jeg har da også beskæftiget mig med computere siden 1991.
(Jeg er også opfinder)

Mvh.
Torben

Fra : Akadut

Dato : 15-11-07 16:46

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver bare at tænke på hvordan jeg selv ville løse problemet.
> Men jeg har da også beskæftiget mig med computere siden 1991.
> (Jeg er også opfinder)

Hvad har du opfundet?

Fra : Gamle

Dato : 15-11-07 17:23

Akadut wrote:

> Hvad har du opfundet?

Et forbrændingssystem til brændeovne. Fik det patenteret i Europa og USA
(1980)
Fik det sat i produktion ( HerThom to-kammer brændeovn) og ud til
byggemarkeder og pejseforretninger.
Den blev desværre dyr i produktion, da selve systemet kunne holde til
temperaturer høje nok til at smelte støbejern.
Men først i 80'erne kunne jeg opvarme et hus på 200 kvm for ca. 3000 kr/år.
Den var udviklet til at fyre med energikoks og kul. Der skulle kun fyldes
brændsel på 2 gange i døgnet i hård frost.
Lav skorstenstemperatur, ingen sod i skorstenen og intet at se op af
skorstenen. Anbefalet af skorstensfejerne og godkendt som energibesparende
foranstaltning med tilskud efter gældende regler.
Varmen blev transporteret rundt i huset ved hjælp af et effektivt
konvektionssystem, der sørgede for en temperatur forskel på højst 3 grader i
hele huset.
Med vandsystem som sad uden for brandkammeret og ikke kunne eksplodere,
kunne man nøjes med få liter olie som supplement.
Desværre røg jeg ind i en personlig tragedie i 1984, 41 år gammel. Min
hustru døde pludseligt og uventet og jeg røg ned med flaget. Og da jeg
samtidig fik en uduelig kompagnon med i firmaet, gik det galt.
Men jeg har da den fornøjelse nu at "stå" i patentdirektoratet, hvis nogen
skulle "genopfinde" systemet.
Det er sådan kort fortalt historien.

Mvh.
Torben

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-11-07 17:34

On Thu, 15 Nov 2007 16:45:38 +0100, "Akadut" <akadut@div.xx>
wrote:

>Hvad har du opfundet?

Det lunkne barbervand ?

Fra : Gamle

Dato : 15-11-07 17:37

Ebbe Hansen wrote:

> Det lunkne barbervand ?

Nej, det havde din skarpe hjerne jo allerede opfundet :)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-11-07 20:20

Ha ha den tager jeg til mig

Fra : Ole

Dato : 18-12-07 11:47

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen

> Det lunkne barbervand ?

den dybe tallerken og det varme vand eller var det

det dybe vand og den varme tallerken?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-11-07 19:28

Henning Lund skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> stationære han gerne vil have over på den bærbare. Hvordan
> flytter vi det uden alt for mange problemer?

Hvis der er netkort i begge, så er det bare et kabel imellem -
det tager lidt tid, men passer sig selv imens

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 19:33

husk lige på at det er 80gb

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-11-07 19:42

Anders (6400 Sønderborg) skrev:

>husk lige på at det er 80gb

Ja så tager det den tid som det tager at flytte 80 gb via netværkskortene
og kablet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-11-07 20:04

Anders (6400 Sønderborg) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> husk lige på at det er 80gb

Man behøves jo ikke sidde og kigge på det - lad det stå og passe
sig selv......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 14-11-07 20:10

Nu var det ikke mig der snakker om netværks kort.

Vil da klart anbefale at man bruger noget med en USB2.0 ting....

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 00:02

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> wrote in message
> husk lige på at det er 80gb

Ja og ? netkortet er da defekt hvis det går i stykker af sølle 80 GB.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-07 21:41

Jan Vestergaard tastede:

> Hvis der er netkort i begge, så er det bare et kabel imellem -
> det tager lidt tid, men passer sig selv imens
>
> Jan

Så skal der vel akriveres gæstekonto, oprettet netværk og hvad
ved jeg?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-07 00:01

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message
> [...]
> stationære han gerne vil have over på den bærbare. Hvordan
> flytter vi det uden alt for mange problemer?

et netværks kabel imellem dem (om det skal være kryset eller ej, afhænger af
kort, og om der anvendes en switch/hub imellem)