Skyldfri
Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 15:48

John Avanzini har åbenbart et tilbud der giver både Unibank og Danske Bank
baghjul når han med sin "Debt Free Army" lover : "Now you can be one of the
increasing numbers of believers who call and say, "guess what - we're debt
free!"

Man kan spørge om det egentlig er kristendom ?

jørgen.

Fra : Peter Westh

Dato : 13-07-01 16:21

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> free!"
>
> Man kan spørge om det egentlig er kristendom ?

Jan Lindhardt bruger præcis den samme metafor, når han skal forklare
soningstanken i sin Katakismus.

MVH

Peter

Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 16:33

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Bank
> the

> Jan Lindhardt bruger præcis den samme metafor, når han skal forklare
~~~~~~~~~~
Det må du gerne uddybe lidt mere, det forstår jeg ikke ?

jørgen.

Fra : Peter Westh

Dato : 13-07-01 16:44

> [...]
> debt

> ~~~~~~~~~~
> Det må du gerne uddybe lidt mere, det forstår jeg ikke ?

Nu har jeg ikke bogen for mig, men i sin Katekismus forklarer Lindhardt
menneskets stilling overfor Gud med, at mennesket er "insolvent". Arvesynden
er ligesom at være i bundløs gæld. Og det Kristi korsdød gjorde var at
indfri denne gæld, således at vi nu er gældsfri.

Sådan cirka skriver han. Og det er da den samme ide, er det ikke?

MVH

Peter

Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 18:06

> [...]
> indfri denne gæld, således at vi nu er gældsfri.
>
> Sådan cirka skriver han. Og det er da den samme ide, er det ikke?
~~~~~~~~~~~~
Det jeg taler om er penge, bankbog, konto, money etc.

Fra : Peter Westh

Dato : 13-07-01 18:39

> "Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Arvesynden

> ~~~~~~~~~~~~
> Det jeg taler om er penge, bankbog, konto, money etc.

Ja okay, så vidt ville fiskoppen nok ikke gå...

Han er da godt nok fantastisk. Only in America.

http://www.avanzini.org/

MVH

Peter

Fra : Erik Larsen

Dato : 13-07-01 20:00

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message
> [...]
> er ligesom at være i bundløs gæld. Og det Kristi korsdød gjorde var at
> indfri denne gæld, således at vi nu er gældsfri.

er det lige som i Jubelåret, hvor alt gæld blev tilgivet

Erik

Fra : Willy Brochs

Dato : 16-07-01 23:27

Peter Westh,
Hvordan kan du få det til at John Avanzini's løfte om sletting av pengegjeld
er ment som en metafore? Da bør du nok en gang hå inn på hans hjemmeside og
lese nøyere hva han skriver.
Willy Brochs

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> skrev i melding

Fra : Erik Larsen

Dato : 13-07-01 19:58

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message
> [...]
> free!"
>
> Man kan spørge om det egentlig er kristendom ?

det lyder beder end andet jeg har hørt

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 20:33

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> det lyder beder end andet jeg har hørt
~~~~~~~~
Bedre.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-07-01 21:25

"Live4Him" <au_536@lite.dk> mælte sligt:

>Bedre.

Kan vi ikke godt lade være med at hænge os i sådanne petitesser. Hvis vi
alle skulle til at påpege hinandens stavefejl, så var der næppe nogen,
der ville gå ram forbi.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Ib Mohn

Dato : 19-07-01 14:32

> [...]
the
> increasing numbers of believers who call and say, "guess what - we're debt

Det er utrolig SÅ meget folk har ONDT i røven over lidt fremgang, typisk
dansk vi køre rundt i den samme suppedas fordi vi kun se til vores egen
næsetip istedetfor at se om der var noget man kunne bruge.
Undskyld sproget

Det er en af grundene jeg holder pauser ind imellem her på livssyn, man dør
simpelthen af pissimisme en dag hvis ikke man gjorde det

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-07-01 14:38

--
Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-07-01 16:45

"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> writes:

> Det er utrolig SÅ meget folk har ONDT i røven over lidt fremgang,

Jeg tror ikke, at det er fremgang folk har anale smerter over. Det er
nærmere attituden, der går på, at _hvis_ du tror "nok", så bliver du
rig og rask, så hvis du _ikke_ er rig og rask, er det fordi du ikke
tror nok.

Det at nogle kristne er rige (og forhåbentlig forvalter denne rigdom
på en måde, der ærer Gud) er næppe problemet.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Live4Him

Dato : 19-07-01 18:02

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nærmere attituden, der går på, at _hvis_ du tror "nok", så bliver du
> rig og rask, så hvis du _ikke_ er rig og rask, er det fordi du ikke
Det er selve vranglæren om at Gud vil gøre vore pengepunge tykke, hvis vi
følger herligheds-teologiens lære og køber deres bøger, som jeg opponere
imod. John Avanzini er et godt eksempel på en penge-kærlig-kristen.

jørgen.