Udskifte radiatorventiler, lukke dem mens ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 06:22

Hej NG.

Jeg skal have skiftet 5-6 radiatorventiler og når man skruer dem af
åbner pakdåsen jo helt.
Jeg skal have de gamle med ned til butikken, da de giver 50 kr /
stykket retur for de gamle så derfor vil jeg høre om der er et trick
til at lukke ventilen eller skal jeg slukke fyret imens for at undgå
70°C varme radiatorer ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Jan B T Knudsen

Dato : 28-11-07 14:50

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> stykket retur for de gamle så derfor vil jeg høre om der er et trick
> til at lukke ventilen eller skal jeg slukke fyret imens for at undgå

Du sætter bare en strips om ventilen, som holder stiften nede.

MVH Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 07:14

On Nov 28, 2:49 pm, "Jan B T Knudsen" <j...@skovhuus-strik.dk> wrote:

> Du sætter bare en strips om ventilen, som holder stiften nede.

Det er jo en lille 2-3 mm tap som er afrundet i enden, den kan jeg da
ikke få en strips til at sidde fast på.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-11-07 15:19

> Det er jo en lille 2-3 mm tap som er afrundet i enden, den kan jeg da
> ikke få en strips til at sidde fast på.

Jo du kan

--
Hilsen Jakob

Fra : N/A

Dato : 28-11-07 21:13

Fra : Keld Nygaard

Dato : 28-11-07 15:34

> [...]
>stykket retur for de gamle så derfor vil jeg høre om der er et trick
>til at lukke ventilen eller skal jeg slukke fyret imens for at undgå

Spænd dem ind med skruetvinger

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 07:36

On Nov 28, 3:19 pm, "Jakob Griffel" <nej...@detduerikke.du> wrote:

> Jo du kan

Det må jeg hjem og teste inden, alternativt så må jeg jo slukke fyret
den times tid.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 11:35

On 28 Nov., 16:20, "Røveren fra Rold" <Lynne...@gmail.comMA> wrote:
> Hvilken butik, i hvilken by betaler 50.- kr for gamle ventiler ?

Alle VVS comfort ved køb af nye forståes.

--
Christian

Fra : Armand

Dato : 28-11-07 21:35

Christian B. Andresen skrev:

> Alle VVS comfort ved køb af nye forståes.

Mon ikke at de så er mindst 50,- dyrere end alle andre steder :-/

--
Armand.
(der fornyligt impulskøbte (= uden overvejelser om givne byggemarkeder

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 11:36

On 28 Nov., 15:19, "Jakob Griffel" <nej...@detduerikke.du> wrote:

> Jo du kan

Nej jeg kan ikke
Lige prøvet af og de glider af.

--
Christian

Fra : Armand

Dato : 28-11-07 21:13

Christian B. Andresen skrev:

> Nej jeg kan ikke
> Lige prøvet af og de glider af.

Jeg går ud fra at der tales om Danfoss-ventiler, og når tappen på
pakdåsen er dybest inde, er den næsten i neveau med pakdåsen. I denne
position kan der næsten ikke tales om en ubalancer-bar tynd afrundet tap :-/

Men alt i alt er det vel heller ikke til skade, og ganske enkelt at
lukke for fyret imens!

--
Armand.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-07 00:34

> Jo du kan

Nej jeg kan ikke
Lige prøvet af og de glider af.

----
Så kan et stykke tape og en 25 øre klare sagen for dig.

Martin

Fra : N/A

Dato : 28-11-07 21:13

Fra : N/A

Dato : 28-11-07 21:35

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 13:11

70°C varme i radiator , sig mig lige hvor meget kører du ud med i dit
centralvarme anlæg ?? ved de grader vi har nu er 43 - 44 grader rigeligt
hvis dit hus er isoleret korrekt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-07 06:59

On 28 Nov., 21:13, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jeg går ud fra at der tales om Danfoss-ventiler, og når tappen på
> pakdåsen er dybest inde, er den næsten i neveau med pakdåsen. I denne
> position kan der næsten ikke tales om en ubalancer-bar tynd afrundet tap :-/

Den stikker stadig 3 mm ud.

> Men alt i alt er det vel heller ikke til skade, og ganske enkelt at
> lukke for fyret imens!

Det gjorde jeg også, da det endte med at være 8 termostater.
Det kostede 1400 kr

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-07 06:59

On 29 Nov., 00:34, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Nej jeg kan ikke
> Lige prøvet af og de glider af.
>
> ----
> Så kan et stykke tape og en 25 øre klare sagen for dig.

Jeg slukkede for fyret da det endte med at være 8 termostater.
Det kostede 1400 kr for 8 nye

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-07 07:00

On 28 Nov., 21:35, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Mon ikke at de så er mindst 50,- dyrere end alle andre steder :-/

Nej, de endte ud med at koste 175 kr / stykket så de 8 nye blev til
1400 kr.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-07 07:02

On 29 Nov., 13:11, "ss" <sjusahotmail.com> wrote:
> 70°C varme i radiator , sig mig lige hvor meget kører du ud med i dit
> centralvarme anlæg ?? ved de grader vi har nu er 43 - 44 grader rigeligt
> hvis dit hus er isoleret korrekt.

Så skal jeg lave en shunt, og det koster også penge.
Fyret vil køre dårligt hvis jeg sætter kedeltemperaturen ned til under
60-70 °C, desuden er det det samme vand som løber i
varmtvandsbeholderen og den sal være mindst 60°C.

--
Christian