Armatur til badeværelse: håndvask
Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-11-07 17:15

Hej derude,

Vi er ved at lave vort gæstetoilet og badeværelse om. I den sammehæng er vi
blevet lune på et armatur der både indeholder berøringsfri og manuel
funktion.

En sælger siger til os, at den berøringsfri funktion kan være meget træls,
når man gør rent og tørrer af omkring armaturet: vandet løber hele tiden.
Omvendt sparer det vand, når man vasker hænder og børster tænder.

Hvad er Jeres erfaring og/eller tanker om dette?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Puk Tutein

Dato : 24-11-07 18:41

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er Jeres erfaring og/eller tanker om dette?

Jeg vil ikke have en berøringsfri model nogen steder.
Jeg vil selv kunne bestemme temperaturen på vandet, så jeg kan bruge det til
det, jeg har behov for. Jeg skal ikke børste tænder i varmt vand, og jeg
skal ikke vaske hænder i koldt vand.

Derudover forestiller jeg mig at en berøringsfri model har flere dimser
inden i, der kan gå i stykker og være dyre at reparere, men jeg aner ikke om
jeg har ret.

Mange hilsner
Puk

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-11-07 08:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message
> En sælger siger til os, at den berøringsfri funktion kan være meget træls,
> når man gør rent og tørrer af omkring armaturet: vandet løber hele tiden.

Det kan jeg sagtens forestille mig man kan blive træt af.

> Omvendt sparer det vand, når man vasker hænder og børster tænder.

Hvis man ellers har sparevaner i forvejen er det vist meget begrænset hvad
man kan spare. Jeg tænder kun for hanen ved tandbørstning når børsten er
under hanen og ved håndvask er det ikke mange sekunders vand der kan spares.
Du er til gengæld nødt til at stå og flagre med hænderne indtil det bliver
varmt.

Brug i stedet pengene på mere økonomiske apparater andre steder i
husholdningen, der vil du få meget mere for dem.

Der kan sikkert være andre grunde til at vælge berøringsfri, nogen vil
sikkert synes det er rart ikke at skulle røre ved hanen. Dem er jeg så bare
ikke i blandt.

Keller

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 27-11-07 11:22

> [...]
> træls, når man gør rent og tørrer af omkring armaturet: vandet løber
> hele tiden. Omvendt sparer det vand, når man vasker hænder og børster

Tjaa når man benytter den medlevered dims til at sætte over føleren når man
rengører er der intet problem og vi bruger klart mindre vand (to børn) med
denne vandhane. Og ja man kan godt justere temperaturen selv, man kan blot
lade regulatoren sidde på armaturet.

/tue