Montering af "spænder" på køkkenvask
Fra : Carsten Keller

Dato : 21-11-07 13:45

Hej gruppe.

Jeg har en køkkenvask (Ifö Comet) der måske i tidernes morgen måske er
blevet spændt lige lovlig fast. "Spænderne", eller hvad de beslag man bruger
til at spænde den fast i bordpladen med hedder, gik en efter en løs fra
vasken så den til sidst kun hænger i det kit den blev lagt ned i. Hvad kan
man sætte dem fast med igen, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?

Keller

Fra : Per H

Dato : 21-11-07 18:28

On Wed, 21 Nov 2007 13:44:50 +0100, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> skrev:

> [...]
>man sætte dem fast med igen, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?

Ja de kan sikkert får i b.la silvan, eller tilsvarende. vær opmærksom
på at der er forskellige modeller.
Vh Per
skype

Fra : Armand

Dato : 21-11-07 19:14

Carsten Keller skrev:
> [...]
> løs fra vasken så den til sidst kun hænger i det kit den blev lagt ned
> i. Hvad kan man sætte dem fast med igen, hvis det i det hele taget kan

Det kan det sikkert ikke :-/
Ifald er det sikkert noget to-komponent á Araldit/lign. at der skal til
for at fæstne spændejernene til undersiden igen!
Er området helt plant og på størrelse med en mønt, kan man sikkert også
opnå fornøden styrke v.h.a. alm sekundlim; men det kræver 100%
berøringsflade og total affedtning. men det kræver så at du selv får
konstrueret et fæste af nævnte størrelse til spændejernene.

Ligger den ikke godt nok i kittet alene?
En omlægning i silicone istedetfor, kunne sikkert lime den grundigt (=
brugbart) fast til bordpladen :-/

Endelig er der muligheden for "the full Monty": Kig i de ugentlige
tilbudsaviser fra byggemarkederne. Så'en en køkkenvask er til at komme
til for fornuftige penge (og den gamle er nok ikke længere blitz-blank!?)

--
Armand.
(Der har været meget glad for beslutningen om en underlimet køkkenvask,

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-11-07 19:50

-------------
Jeg forstår at det ikke er de små "skruetvinger" der er itu, men derimod de
på vaskens underside svejsede beslag der har løsnet sig?

Ellers ville jeg da mene at skruetvingerne kan fremskaffes, om ikke andet,
så fra et nedlagt køkken.
Eller er jeg helt galt afmarcheret?
Svingsen

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-11-07 08:20

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> wrote in message

> -------------
> Jeg forstår at det ikke er de små "skruetvinger" der er itu, men derimod
> de på vaskens underside svejsede beslag der har løsnet sig?

Desværre ja. De er simpelt hen faldet af vasken, men jeg har dem da endnu...

> Ellers ville jeg da mene at skruetvingerne kan fremskaffes, om ikke andet,
> så fra et nedlagt køkken.
> Eller er jeg helt galt afmarcheret?

Det ville de sikkert, men det er som sagt ikke sådan nogle jeg mangler

Keller

Fra : Max

Dato : 22-11-07 08:30

Hej Carsten

> Det ville de sikkert, men det er som sagt ikke sådan nogle jeg
> mangler

Hvis den siddder fast i "kittet" som den sidste jeg pillede
ud af et køkkenbord, ja så behøves du ikke at tænke på
de beslag mere.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-11-07 08:48

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Carsten

> Hvis den siddder fast i "kittet" som den sidste jeg pillede
> ud af et køkkenbord, ja så behøves du ikke at tænke på
> de beslag mere.

Den sidder desværre ikke særlig godt fast. Den løfter sig et par mm. fra
bordet, så der kan sætte sig en masse snask mellem vask og bordplade. Har
været sådan i et godt stykke tid efter hånden og øverstkommanderende er
mildest talt ikke tilfreds...

Keller

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-11-07 09:28

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bordet, så der kan sætte sig en masse snask mellem vask og bordplade. Har
> været sådan i et godt stykke tid efter hånden og øverstkommanderende er

------------
Det forstår jeg sør'me godt.
Hvis vasken er under 2 år gammel, vile jeg klage til forhandleren, men den
tid er formodentlig gået.
En ny vask koster kassen, og de bliver også hurtigt ridsede og grimme at se
på.
Lim holder ikke til det træk.

Pil vasken af og kontakt een der har forstand på at tinlodde beslagene på
eller endnu bedre: TIG eller co2 svejsning.

Når vasken er genmonteret må du pudse de blå anløbne mærker indvendig i
vasken (Stammer fra svejsevarmen) helt af med fint smergellærred, ellers vil
vasken ruste på pletterne, og så har du ballade nr. 2 med chefen.

Knæk og bræk.
Smeden.

Fra : Max

Dato : 22-11-07 11:02

Hej Carsten

> [...]
> bordplade. Har været sådan i et godt stykke tid efter hånden og
> øverstkommanderende er mildest talt ikke tilfreds...

Ok, så er der nok ikke anden udvej end at smutte ned og hente
en ny vask og sætte den i, de koster jo ikke nogen bondegård.

--
Mvh Max

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-11-07 11:25

> Ok, så er der nok ikke anden udvej end at smutte ned og hente
> en ny vask og sætte den i, de koster jo ikke nogen bondegård.
>
> --
> Mvh Max
-------------
Uha! prøv at se her
http://www.lavprisvvs.dk/shop/koekkenvaske-5284s.html?gclid=CIWz14Ke8I8CFQ5lQgod4wXoLw

Og så påstår de endda at det er halv pris!
Svingsen

Fra : Max

Dato : 22-11-07 11:43

Hej Flemming

> Uha! prøv at se her

Hvad skal jeg se ?

--
Mvh Max

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 22-11-07 11:49

> Hej Flemming

> Hvad skal jeg se ?
>
> --
> Mvh Max

Måske, at samtlige af de vaske som kommer frem hvis man trykker på et af
billederne, koster fra 1500 og op...

Gul og gratis, stålvask 100 kr.

Mvh
Mads K

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-11-07 14:08

> [...]
> http://www.lavprisvvs.dk/shop/koekkenvaske-5284s.html?gclid=CIWz14Ke8I8CFQ5lQgod4wXoLw
>
> Og så påstår de endda at det er halv pris!

Det er bestemt ikke billigt at købe stålvask

Men hvis det ender med det kan jeg jo så passende købe den model med
sæbedispenser jeg har fortrudt jeg ikke monterede oprindeligt...

Keller

Fra : Max

Dato : 22-11-07 14:53

Hej Carsten

> Det er bestemt ikke billigt at købe stålvask

Det syntes jeg egentligt det er.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-11-07 15:04

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Carsten

> Det syntes jeg egentligt det er.

Tjahh, jeg synes egentlig ikke at 1500 for et stykke udstandset stål er
specielt billigt, men eftersom jeg har købt den en gang og nu overvejer at
købe endnu en til nogenlunde samme pris må prisen jo i hvert fald være
rimelig

Keller

Fra : Max

Dato : 22-11-07 17:02

Hej Carsten

> [...]
> er specielt billigt, men eftersom jeg har købt den en gang og nu
> overvejer at købe endnu en til nogenlunde samme pris må prisen jo i

Du skulle måske overveje at købe en der var "dyr" så den kunne holde :)

--
Mvh Max

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-11-07 08:59

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Carsten

> Du skulle måske overveje at købe en der var "dyr" så den kunne holde :)

Eller også skulle jeg bare have brokket mig da de begyndte at falde af, det
var inden garantien udløb. Men da kunne jeg ikke lige magte at pille den op,
tænkte jeg altid bare kunne lime den med et eller andet.

Og nej, det bliver bestemt ikke sjovere at punge ud til noget jeg ved jeg
kunne have undgået, bare jeg var bedre til at tage mig sammen...

Keller

Fra : Max

Dato : 23-11-07 10:02

Hej Carsten

> Og nej, det bliver bestemt ikke sjovere at punge ud til noget jeg ved
> jeg kunne have undgået, bare jeg var bedre til at tage mig sammen...

Af skade bliver man klog, men sjældent rig :)

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 22-11-07 18:19

Carsten Keller skrev:

> Det er bestemt ikke billigt at købe stålvask
>
> Men hvis det ender med det kan jeg jo så passende købe den model med
> sæbedispenser jeg har fortrudt jeg ikke monterede oprindeligt...

I den seneste reklame fra Bauhaus er at finde en 49x43x18 cm's med
sæbedispenser for den horrible sum á 399,-!

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 22-11-07 19:30

Hej Armand

> I den seneste reklame fra Bauhaus er at finde en 49x43x18 cm's med
> sæbedispenser for den horrible sum á 399,-!

Det er garanteret noget billigt lort hvor fastspændingsbeslagene falder
af bare de bliver brugt :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 22-11-07 21:21

On Thu, 22 Nov 2007 19:29:54 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Armand

>Det er garanteret noget billigt lort hvor fastspændingsbeslagene falder
>af bare de bliver brugt :)

ik nødvendigvis, men det kan være en alu vask, som er billigere, og
mere mat, ikke spec køn.

Vh Per
skype

Fra : Max

Dato : 23-11-07 08:30

Hej Per

> ik nødvendigvis, men det kan være en alu vask, som er billigere, og
> mere mat, ikke spec køn.

Så du ikke smilet ? :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-11-07 21:03

> [...]
> kan man sætte dem fast med igen, hvis det i det hele taget kan lade sig

Tag vasken op. Gør vask og bordplade helt ren, og affedt. Lim med en egnet
lim. F.eks. Tec7 har noget der holder til det.

Sæt noget tungt op på vasken mens det tørrer. Så skal det nok holde. Det
eneste problem er når du skal have ny bordplade. ;)

- Martin