jul i haven ?? se lige
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 18:42

hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5774969

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-11-07 18:53

"ss" <sjusahotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :

Ingen steder forhåbentlig.

- Martin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-07 19:30

"ss" <sjusahotmail.com> writes:

> hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :
>
> http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5774969

Jeg håber virkelig ikke nogle af vores naboer får sådan en ide! Og
hvis der er nogen der viser min far den, så sender jeg hunden efter
jer!!!

Men kan man ikke bare købe en 110/220 konverter af en art?

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 19:32

hehehe den er sgu da super fed , jo det kunne man sikkert , men de 6
stikkontakter der sidder i den er også til 110v så det går ikke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-07 19:39

"ss" <sjusahotmail.com> writes:

> hehehe den er sgu da super fed , jo det kunne man sikkert , men de 6
> stikkontakter der sidder i den er også til 110v så det går ikke

Så skal man bare have flere konvertere, eller købe alle lyskæder osv.
så de går på 110V.

Mvh Trine

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-11-07 19:59

Køb 2 og sæt dem i serie

Fra : Leonard

Dato : 19-11-07 20:09

On Mon, 19 Nov 2007 19:58:53 +0100, Ebbe Hansen wrote:

> Køb 2 og sæt dem i serie

Du er forhåbentlig ikke elektriker
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Max

Dato : 19-11-07 20:13

Hej Leonard

> Du er forhåbentlig ikke elektriker

Det ved du åbenbart intet om.

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 19-11-07 20:20

On Mon, 19 Nov 2007 20:13:25 +0100, Max wrote:

> Det ved du åbenbart intet om.

Næh, jeg har bare lov til at håbe, at en elektriker ikke foreslår nogen
at købe et produkt der tilsyneladende er bygget til 110v/60Hz og så bare
sætte 2 af dem i serie, for at få det til at passe med de 230v/50Hz vi
har i de danske stikkontakter.

Fra : Max

Dato : 19-11-07 20:33

Hej Leonard

> [...]
> og så bare sætte 2 af dem i serie, for at få det til at passe med de
> 230v/50Hz vi har i de danske stikkontakter.

Hvis det er to lyskæder betyde det ingenting, de vil fordele spændingen
pænt over sig og køre helt korrekt. Hvis det er to ens apparater med
indbygget transformator vil det også fungere uden problemer, så i
mange tilfælde vel en serieforbindelse faktisk være en oplagt løsning.

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 19-11-07 20:47

On Mon, 19 Nov 2007 20:33:12 +0100, Max wrote:

> [...]
> indbygget transformator vil det også fungere uden problemer, så i
> mange tilfælde vel en serieforbindelse faktisk være en oplagt løsning.

Hvad nu hvis det er switchmode strømforsyninger, der sidder i?
Under alle omstændigheder, så håber jeg stadig ikke at en elektriker
kunne finde på at give dette råd på så spinkelt et grundlag, som et link
til en webshop.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-11-07 16:39

On Mon, 19 Nov 2007 20:09:20 +0100, Leonard
<piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Du er forhåbentlig ikke elektriker

Nej, det er jeg ikke, og har heller ikke sat mig ind i hvordan de
er konstrueret. Og glemte denne
mvh Ebbe

Fra : Mads

Dato : 19-11-07 20:13

On Mon, 19 Nov 2007 19:32:17 +0100, "ss" <sjusahotmail.com> wrote:

>hehehe den er sgu da super fed , jo det kunne man sikkert , men de 6
>stikkontakter der sidder i den er også til 110v så det går ikke

Så køber man da bare amerikanske lyskæder pr postordre.
Jeg købte 12 stk sidste år. 1 kæde med 200 lys kostede
mig ca 50 kr. 220-110 V omformeren havde jeg i forvejen.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 22:17

hvor købte du dem ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-07 20:30

ss wrote:
> hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :

Den er sgu da ynkelig!

Næhh det her rykker
http://www.metacafe.com/watch/45390/wizards_of_winter/

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Holst

Dato : 19-11-07 20:37

Peter Lykkegaard wrote:

> Næhh det her rykker
> http://www.metacafe.com/watch/45390/wizards_of_winter/

Ak ja, den video har en ny renæssance hvert år på denne tid.

Men om det er det ene eller det andet, så er det rimelig ynkeligt begge
dele. At anbringe sådant på sit hus og i sin have kan vist kun være tegn
på dårligt naboskab og en eller anden mental sygdom, sandsynligvis
ubehandlelig.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-07 21:15

Holst wrote:

> At anbringe sådant på sit hus og i sin have kan vist kun
> være tegn på dårligt naboskab

Nahh I de kredse er det nok omvendt :)

> og en eller anden mental sygdom,
> sandsynligvis ubehandlelig.

Amerikanisering?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-11-07 01:43

On Nov 19, 6:41 pm, "ss" <sjusahotmail.com> wrote:
> hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :
>
> http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5774969

Ha Ha Ha, som at se Fredensgade i Hinnerup i december måned.
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-11-07 11:31

ss wrote:
> hvor kan man få sådan en så den virker herhjemme :
>
> http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5774969

Hvad har dine naboer gjort mod dig, siden du vil have sådan en?

Ebbe