Hjælp, server "install"
Fra : m-olesen

Dato : 13-07-01 14:30

Hej.
Jeg har puttet RedHat 6,2 på min lille IBM310 server (standard server
pakke).

Hvordan får jeg så startet en grafisk brugerflade, den kender ikke startx

mvh.
-MO-

Ps. Ja jeg er nybegynder.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 13-07-01 16:15

In article <mHC37.5460$ae6.354136@news010.worldonline.dk>, m-olesen wrote:
> Jeg har puttet RedHat 6,2 på min lille IBM310 server (standard server
> pakke).
> Hvordan får jeg så startet en grafisk brugerflade, den kender ikke startx

Så har du ikke installeret X under installationen, prøv at finde X
pakkerne på CD'en og installer dem.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : m-olesen

Dato : 13-07-01 19:12

Hmm jeg har forsøgt mig med nogle kde* pakker men den vil ikke :).

Er der nogen der vi anvise rækkefølgen for en X med kde??

På forhånd tak.

-MO-

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 21:18

m-olesen wrote:

> Hmm jeg har forsøgt mig med nogle kde* pakker men den vil ikke :).

Hvad brokker den sig over? (Læs: hvilke fejlbeskeder kommer systemet
med?)

<KLIP - læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Gider du poste outputtet fra kommandoen:

rpm -qa | grep X

(Det skal være et stort X).

Dette vil fortælle os om du har XFree pakkerne installeret. Uden dem
ingen KDE, Gnome etc.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Olesen

Dato : 14-07-01 00:22

Snip
> Gider du poste outputtet fra kommandoen:
>
> rpm -qa | grep X
>
> (Det skal være et stort X).
Snip slut

XFree86-libs-3.3.6-20
XFree86-xfs-3.3.6-20

Er det resultat jeg får.

Desuden kan jeg ikke finde Xconfigurator, skulle den ikke ligge under
/usr/X11R6/bin/ ??

Mvh.
-MO-

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 22:52

Olesen wrote:

> Snip

> Snip slut
>
> XFree86-libs-3.3.6-20
> XFree86-xfs-3.3.6-20
>
> Er det resultat jeg får.

Det var jo ikke meget.
Du skal have installeret X-pakkerne; det er ca. dem her:

X11R6-contrib-3.3.2-11.i386.rpm
XFree86-100dpi-fonts-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-75dpi-fonts-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-SVGA-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-VGA16-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-XF86Setup-3.3.6-20.i386.rpm
XFree86-devel-3.3.6-20.i386.rpm
Xconfigurator-4.3.5-1.i386.rpm

Her har jeg antaget at du har et "alm." SVGA grafikkort.
Herefter kan du begynde at sætte f.eks. KDE op.

> Desuden kan jeg ikke finde Xconfigurator, skulle den ikke ligge under
> /usr/X11R6/bin/ ??

Den ligger i ovenstående Xconfigurator pakke som du ikke har
installeret.

Fra : m-olesen

Dato : 14-07-01 10:18

Tak for hjælpen.

-MO-

Fra : cr

Dato : 13-07-01 21:18

prøv gdm, min vil heller ikke med startx, men gdm springer den lige ind i
gnome og jeg aner ikke hvorfor.