"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
news:47232dae$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
"Glenn Møller-Holst" <nomail@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:ffv8ub$sts$1@news.net.uni-c.dk...
> Kirken kommer til kirkegængerne...hvordan kan det lade sig gøre. Hvordan
> sikrer man at vægge og loftet kan bære efter placeringen det nye sted?
> Hvordan blev den løftet fra jorden - har den ikke en slags fundament?:
>
> 27. oktober 2007, Kirke kørt 12 km på blokvogn:
>
http://www.bt.dk/article/20071027/utroligt/71026022/
>
> hilsen
>
> Glenn
Måske på samme måde som da man flyttede lufthavnsternimalen i Københavns
lufthavn
"September 1999:
En diamantsav skar terminalens betonsøjler over ved gulvet.
Bygningen var således fritskåret og kunne løftes fri ved hjælp af
blokvognenes hydraulik."
http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Hvem+Hvad+Hvor/Fakta+ark/VL+terminalens+flytning.htm
Når barakker flyttes med blokvogn, er det så fordi der er over halvdelen af
værdien at spare?
På Stevne er der også en forladt kirke hvor lidt er fladet ned af klinten,
men det hører man ikke meget om. Mårup er folk vilde med at redde incl
idealistisk ved plastdrænrør - hvorfor?
En snes kirker i København bruges ultra-lidt - det finder jeg er en skandale
at de ikke nyttiggøres til noget fx ungdomshuse (hvor styring og depositum
skal sikre mod hærværk)
Tyske kirker er ofte øvelokaler for rockbands på hverdagene. Klogt.
Men øde forladte kystkirker ku man da godt rive ned?