ADO, BDE, BDISAM???
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 12-07-01 10:40

Jeg har spurgt om noget lignende før, men jeg fik faktisk kun et svar!
Jeg har netop fået Delphi 6.

Jag har lavet et program hvor jeg anvende BDE og Paradox-tabeller.
Det virker rigtig godt også i net, men det bliver indtil videre også kun
brugt af op til 3 maskiner.
Jeg læser gang på gang, at det skulle være ustabilt og ikke særligt godt i
net.

Jeg har en forventning om, at programmet snart skal anvendes på op til 10
brugere.
Hvad skal jeg vælge ADO, BDE, BDISAM eller hvad??

Programmet bruger kun serveren som fil-server.

Please - hjælp!!

Venlig hilsen
Peder

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-07-01 12:05

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> Hvad skal jeg vælge ADO, BDE, BDISAM eller hvad??

Det er altid svært at sige noget generelt om, hvad du skal vælge uden at
kende til dit program og hvilke typer forespørgsler der er. Antallet af
brugere siger faktisk ikke så meget, hvis de enkelte brugere ikke foretager
sig noget særlig krævende.

Men DBISAM er i alle fald nemt at installere i modsætning til BDE og ADO har
jeg ikke prøvet. DBISAM skulle også være ret stabilt i.f.t. strømafbrydelser
og lign. Jge har haft et system kørende i et par år nu med max 5 brugere på
et LAN og endnu har jeg ikke været nødt til at reparere en delvist ødelagt
database.

Og så er deres support ret god.

Hilsen
Uffe

Fra : gusse

Dato : 13-07-01 21:28

DBISAM kan anbefales, jeg bruger det med stor glæde !!