|
| Hvordan virker den her? - virker den? Fra : Glenn Møller-Holst |
Dato : 08-09-07 15:04 |
| | |
Peter Kai Jensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Peter Kai Jensen |
Dato : 08-09-07 17:38 |
|
Glenn Møller-Holst wrote:
> Hvordan virker den her? - virker den?:
>
> Greenpeace : Amazing new technology cuts CO2 emissions 99.5%:
> http://www.youtube.com/watch?v=aenx0d4Avqw&mode=related&search=
>
> http://www.absalutecology.com/home.html
Bullshit-o-meteret ryger godt nok i vejret ... Der er noget fundamentalt
galt med det energiregnskab og jeg så ikke umiddelbart noget der
forklarede noget som helst. I bedste fald er det et røgfilter, men selv
hvis man let og effektivt kan hive CO2 ud af røgen, hvad har de så
planlagt at man skal gøre ved det?
--
PeKaJe
Windows, reboot. Linux, be root!
| |
Glenn Møller-Holst (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Glenn Møller-Holst |
Dato : 08-09-07 17:46 |
|
Peter Kai Jensen wrote:
....
> Bullshit-o-meteret ryger godt nok i vejret ... Der er noget fundamentalt
> galt med det energiregnskab og jeg så ikke umiddelbart noget der
....
Bullshit-o-meteret - nu har jeg aldrig hørt mage
Kunne ikke finde det i ordbogen - men det er nok noget negativt...
(ironisk ment).
hilsen
Glenn
| |
Filip (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Filip |
Dato : 08-09-07 18:49 |
|
> Kunne ikke finde det i ordbogen - men det er nok noget negativt...
> (ironisk ment).
Jeg var inde på deres hjemmeside og fandt energibalancen for "filteret".
Måske er der nogen som kan forklare noget ud fra den:
http://www.absalutecology.com/IMAGES/energy_balance.pdf
Filip
| |
Peter Kai Jensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Peter Kai Jensen |
Dato : 08-09-07 21:41 |
|
Filip wrote:
>> Kunne ikke finde det i ordbogen - men det er nok noget negativt...
>> (ironisk ment).
>
> Jeg var inde på deres hjemmeside og fandt energibalancen for
> "filteret". Måske er der nogen som kan forklare noget ud fra den:
> http://www.absalutecology.com/IMAGES/energy_balance.pdf
Hvis jeg forstår de noget klodsede formuleringer ret, så genvinder de
brændbart materiale fra forbrændingsprodukterne. Meget muligt, men det
kan per definition kun være et negativt energiregnskab, med mindre de
har opfundet en evighedsmaskine. For at være diplomatisk vil jeg nøjes
med at sige at det har de ikke.
--
PeKaJe
Charity, n.:
A thing that begins at home and usually stays there.
| |
Per A. Hansen (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Per A. Hansen |
Dato : 10-09-07 08:39 |
|
"Glenn Møller-Holst" <nomail@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:fbua65$4pe$2@news.net.uni-c.dk...
> Hvordan virker den her? - virker den?:
>
> Greenpeace : Amazing new technology cuts CO2 emissions 99.5%:
> http://www.youtube.com/watch?v=aenx0d4Avqw&mode=related&search=
>
> http://www.absalutecology.com/home.html
Svaret på dine spørgsmål kan jeg ikke give, hertil er der for få
oplysninger - det er heller ikke omtalt i "Ingeniøren", som er det organ,
der
bedst kan bedømme sådanne projekter.
Jeg er på forhånd skeptisk over for noget, som Greenpeace går ind for -
denne bevægelse er efter min mening den bedste garant for at
olieforbruget stiger i fremtiden i deres noget paranoide forestillinger om
atomenergien, som er det største alternativ til fossil energi.
--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen
| |
Brian Elmegaard (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 10-09-07 17:09 |
| | |
Per A. Hansen (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Per A. Hansen |
Dato : 11-09-07 08:42 |
| | |
Brian Elmegaard (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 11-09-07 09:59 |
| | |
Per A. Hansen (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Per A. Hansen |
Dato : 12-09-07 08:35 |
|
"Brian Elmegaard" <brian@rkspeed-rugby.dk> skrev i en meddelelse
news:ulkbdd1d9.fsf@rkspeed-rugby.dk...
> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> writes:
>
>> Sikkert ikke - tænker du på noget specielt?
>
> Der har været en tendens til brændselscelle-falden-på-halen.
Det lyder interesant - der bruges utrolig mange ressourcer overalt på
opfinde det
samme hjul.
Jeg håber du tager enmet op ved lejlighed.
--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen
| |
Poul E Hansen (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 12-09-07 14:12 |
|
On 11 Sep., 10:58, Brian Elmegaard <br...@rkspeed-rugby.dk> wrote:
> "Per A. Hansen" <xper.han...@get2net.dk> writes:
>
> > Sikkert ikke - tænker du på noget specielt?
>
> Der har været en tendens til brændselscelle-falden-på-halen.
Hvad synes du skal erstatte benzin og diesel?
| |
Brian Elmegaard (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 13-09-07 22:41 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> writes:
>> Der har været en tendens til brændselscelle-falden-på-halen.
>
> Hvad synes du skal erstatte benzin og diesel?
Det er præcis det spørgsmål der tit mudrer billedet. Brændselsceller
kan erstatte motorer, ikke et givet brændstof.
Brint kan ikke erstatte noget i sig selv, det skal produceres hvilket
koster (exergi).
Beregningen er nødt til at gå fra well-to-wheel.
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html
http://www.rugbyklubben-speed.dk
| |
Poul E Hansen (14-09-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 14-09-07 10:26 |
|
On 13 Sep., 23:41, Brian Elmegaard <br...@rkspeed-rugby.dk> wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> writes:
>
> >> Der har været en tendens til brændselscelle-falden-på-halen.
>
> > Hvad synes du skal erstatte benzin og diesel?
>
> Det er præcis det spørgsmål der tit mudrer billedet. Brændselsceller
> kan erstatte motorer, ikke et givet brændstof.
>
> Brint kan ikke erstatte noget i sig selv, det skal produceres hvilket
> koster (exergi).
>
> Beregningen er nødt til at gå fra well-to-wheel.
>
Jeg skulle have skrevet: hvad mener du skal erstatte benzinmotorer der
kører på benzin. Åbenbart ikke brændselsceller.
| |
Brian Elmegaard (14-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 14-09-07 15:56 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> writes:
>> Beregningen er nødt til at gå fra well-to-wheel.
>>
> Jeg skulle have skrevet: hvad mener du skal erstatte benzinmotorer der
> kører på benzin. Åbenbart ikke brændselsceller.
Det ved jeg ikke. /Skal/ man have en entydig holdning til det. Det
kommer meget an på well-to-wheel i alle mulighederne.
Jeg kan ikke finde den på google lige nu, men MIT-rapporten
LFEE-2003-001 RP angiver at brændselsceller ikke er bedre end
hybridbiler.
mvh.
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html
http://www.rugbyklubben-speed.dk
| |
Poul E Hansen (14-09-2007)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 14-09-07 19:39 |
|
On 14 Sep., 16:56, Brian Elmegaard <br...@rkspeed-rugby.dk> wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> writes:
>
> >> Beregningen er nødt til at gå fra well-to-wheel.
>
> > Jeg skulle have skrevet: hvad mener du skal erstatte benzinmotorer der
> > kører på benzin. Åbenbart ikke brændselsceller.
>
> Det ved jeg ikke. /Skal/ man have en entydig holdning til det. Det
> kommer meget an på well-to-wheel i alle mulighederne.
>
> Jeg kan ikke finde den på google lige nu, men MIT-rapporten
> LFEE-2003-001 RP angiver at brændselsceller ikke er bedre end
> hybridbiler.
Hvad angår energieffektivitet? Hybridbilerne har også til en vis grad
de fordele jeg nævnte ved brændselscelledrevne biler, de larmer og
oser mindre, når de kører på strøm. Jo, vi kunne godt have begge typer
kørende og lade dem tanke ethanol, methanol el. lign. fra de samme
tankstationer.
| |
Brian Elmegaard (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 16-09-07 14:11 |
| | |
Brian Elmegaard (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian Elmegaard |
Dato : 16-09-07 14:13 |
|
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> writes:
> oser mindre, når de kører på strøm. Jo, vi kunne godt have begge typer
> kørende og lade dem tanke ethanol, methanol el. lign. fra de samme
> tankstationer.
Det interessante i den sammenhæng er for mig hvor meget exergi og
økonomi det koster at komme fra et-eller-andet til ethanol, methanol
el. lign.
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html
http://www.rugbyklubben-speed.dk
| |
Knud Soerensen (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Knud Soerensen |
Dato : 12-09-07 21:06 |
| | |
|
|