Sortering efter alfabetet
Fra : René Holmkvist Peder~

Dato : 13-07-01 07:12

Hej NG!!

Jeg har en MS SQL server og her en problem med at sortere kollonerne.

sqlstr= "CREATE TABEL NyTabel (Unit text, Unitname text, Path text)

Jeg vil gerne første sortere(alfabetisk) efter Unit, derefter efter Unitname
og tilsidst Path.

Håber nogen har en idé eller en stump kode!!!

rene

Fra : Jonas Delfs

Dato : 14-07-01 17:11

"René Holmkvist Pedersen" <RHP@newcon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> sqlstr= "CREATE TABEL NyTabel (Unit text, Unitname text, Path text)
>
> Jeg vil gerne første sortere(alfabetisk) efter Unit, derefter efter

SELECT * FROM <tbl> ORDER BY Unit, Unitname, Path

?

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2