/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Agent 4.2
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-11-07 14:47

Hej alle

For et stykke tid siden gik jeg tilbage til Agent 1.93 fra
Dialog, og af en eller anden grund følte jeg mig bedre tilpas ved
det program selv om jeg havde fået rettet Dialog ganske meget
til.

På grund af den lave dollarkurs har jeg nu opgraderet til version
4.2, og det har nogle rare, nye muligheder, men også nogle sære
ting. Ikke én af mine adresser blev importeret - det hele måtte
ordnes i hånden.

Men jeg skriver egentlig på grund af en ting som jeg i øvrigt
havde glemt: Agent skifter stadig om på Insert-status af ukendt
årsag og på uberegnelige tidspunkter.

Gad vide hvad der er grunden til det? Hos Forteinc nægtede man i
sin tid at problemet eksisterer, så jeg gider ikke skrive til dem
om det.

Og så ærgrer det mig at min ældgamle idé ikke er implementeret.
Det kan gøres på meget kort tid med få linjer kode. Jeg skrev til
dem - som de opfordrede til - om min idé der går ud på at man på
oversigten over filtre skulle kunne se ud for hvert enkelt hvor
mange dage det havde tilbage før det blev fjernet på grund af
inaktivitet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

 
 
Peter Loumann (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 15-11-07 15:07

On Thu, 15 Nov 2007 14:47:06 +0100, Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

> har jeg nu opgraderet til version
> 4.2, og det har nogle rare, nye muligheder

Har den lært sig unicode?

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Bertel Lund Hansen (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-11-07 15:25

Peter Loumann skrev:

> Har den lært sig unicode?

Gruppenavnet dk.test.æøå står stadig ikke korrekt.

Den har tilsyneladende ingen problemer med at bruge UTF i
brødteksten - æøå er i hvert fald i orden.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-11-07 23:41

Peter Loumann skrev:

> Har den lært sig unicode?

Nej. Jeg har lige set et indlæg med helt korrekt erklæret tegnsæt
og kode (UTF-8). Nogle af tegnene vises bare som spørgsmålstegn,
og det er tydeligt af indlægget at dem har skribenten (Thomas
Widmann i d.k.s) ikke selv skrevet.

Det er sgu for sløvt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

ASKF (17-11-2007)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 17-11-07 01:41

Bertel Lund Hansen ytrede sig i
<9nipj31s9dbj2inocp2mqsbvbvn7sjc3or@4ax.com> med dette:

>Peter Loumann skrev:
>
>> Har den lært sig unicode?
>
>Nej. Jeg har lige set et indlæg med helt korrekt erklæret tegnsæt
>og kode (UTF-8). Nogle af tegnene vises bare som spørgsmålstegn,
>og det er tydeligt af indlægget at dem har skribenten (Thomas
>Widmann i d.k.s) ikke selv skrevet.
>
>Det er sgu for sløvt.

Tak for den information, det ville være grund nok for mig til at
opgradere, men hvis der ikke er ret mange andre forbedringer der taler
for en opgradering beholder jeg min 2.0.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 19:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> For et stykke tid siden gik jeg tilbage til Agent 1.93

Og det har jeg nu gjort igen. Ved lejlighed skal jeg (igen) have
skrevet en større klamamus til min hjemmeside om Agent og deres
underlige politik. De har brugt mere tid og energi på
forgrimringer og på at fjerne nyttige funktioner end på at
udbygge vigtig funktionalitet.

Bægeret flød over da jeg fandt ud af at man ikke kan gensende et
én gang sendt indlæg eller en mail. Det spillede også ind at
Agent som standard er sat til at 'lære' hvor man gerne vil have
f.eks. afsendt post gemt. Det resulterer i at den boltrede sig
med trial and error hvor jeg aldrig vidste hvor skidtet var
blevet af. Hvis jeg glemte manuelt at fortælle den at den såmænd
bare skulle opbevares i mappen "Sent", så kunne jeg godt opgive
ethvert håb om at finde den igen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Per H (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 19-11-07 20:52

On Mon, 19 Nov 2007 19:13:22 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> skrev:

>
>> For et stykke tid siden gik jeg tilbage til Agent 1.93
>
>Og det har jeg nu gjort igen.


Men er Agent 4.2 ikke den eneste der kan prewiev i binære grupper,

Vh Per
skype

Mads Lie Jensen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 19-11-07 21:30

On Mon, 19 Nov 2007 19:13:22 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Bægeret flød over da jeg fandt ud af at man ikke kan gensende et
>én gang sendt indlæg eller en mail. Det spillede også ind at

Action -> New copy of [email message | usenet post] (afhængig af om man
har en af sine egne emails eller usenetposts markeret).

Sådan fungerede det vist også i Agent 1,93, i hvert fald var det den
måde jeg brugte dengang.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 21:54

Mads Lie Jensen skrev:

> Sådan fungerede det vist også i Agent 1,93

Nej, dobbeltklik på en sendt post og en bekræftelse - så kunne
man redigere eller evt. bare sende igen.

Det er topmålet af idioti at ændre sådan en rutine. Og hvorfor
har de brugt tid på at ændre "Cancel" til "Rescind"? Det er lige
så vanvittigt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Mads Lie Jensen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 19-11-07 22:04

On Mon, 19 Nov 2007 21:53:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>> Sådan fungerede det vist også i Agent 1,93
>
>Nej, dobbeltklik på en sendt post og en bekræftelse - så kunne
>man redigere eller evt. bare sende igen.

"New copy of email message" er den metode jeg altid har brugt.

>Det er topmålet af idioti at ændre sådan en rutine. Og hvorfor
>har de brugt tid på at ændre "Cancel" til "Rescind"? Det er lige
>så vanvittigt.

Nåja, nogle småting er anderledes i 4.2 end i de tidligere. Tåbeligt
eller ej, det vil jeg ikke kloge mig på - jeg er godt tilfreds med min
agent 4.2. Og egentlig syntes jeg det er forbavsende få ting som er
blevet ændret i den version i forhold til 1,93. At det så lige er ting
man har siddende på rygraden kan jo gøre det ret træls.

Der gik også nogen tid inden jeg vænnede mig til at højreklikke på en
gruppe, for at vælge 'Mark folder read' - i tidligere versioner (før 4 i
hvert fald) kunne man bare højreklikke på en besked og vælge det.
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 22:28

Mads Lie Jensen skrev:

> Nåja, nogle småting er anderledes i 4.2 end i de tidligere. Tåbeligt
> eller ej, det vil jeg ikke kloge mig på -

Jamen, det er da tåbeligt at ændre noget uden at ændringen har et
formål. Tænk dig hvis et program skrev "Læg til side" i stedet
for "Gem". Ren forvirring uden nogen grund. Og når man så
betænker at der er masser af seriøse - og gamle - problemer at
ordne ved Agent. Den kan ikke engang håndtere UTF-8 i år 2007!

> agent 4.2. Og egentlig syntes jeg det er forbavsende få ting som er
> blevet ændret i den version i forhold til 1,93.

Det er en anden måde at sige det på. De har spildt deres tid og
mine penge. Efter en større opsætning af 4'eren opførte den sig
cirka som 1.93 bortset fra de punkter hvor den ikke virkede som
forventet. Derfor røg den ud.

De eneste reele fortrin er at den er hurtig, og at den kan
håndtere flere mailkonti.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ebbe Hansen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 20-11-07 16:13

On Mon, 19 Nov 2007 22:28:28 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

klip

> Den kan ikke engang håndtere UTF-8 i år 2007!

Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg modtager mails i utf-8, og
det klarer den fint uden alle de koder jeg får både i Eudora og
OE, er der noget jeg misforstår ?
mmmvh Ebbe

Bertel Lund Hansen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-11-07 16:22

Ebbe Hansen skrev:

> > Den kan ikke engang håndtere UTF-8 i år 2007!

> Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg modtager mails i utf-8, og
> det klarer den fint uden alle de koder jeg får både i Eudora og
> OE, er der noget jeg misforstår ?

Prøv at tjekke om de mails indeholder andet end engelske
bogstaver og æøå. Det kan Agent sagtens klare.

Her er et indlæg skrevet i UTF-8 hvor der er brugt tegn ud over
det vestlige tegnsæt. Afsenderen har *ikke* skrevet
spørgsmålstegn. Se andet afsnit:

<news:473cca52$0$22440$a82e2bb9@reader.athenanews.com>

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ebbe Hansen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 20-11-07 19:04

On Tue, 20 Nov 2007 16:22:13 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Ebbe Hansen skrev:
>
>> > Den kan ikke engang håndtere UTF-8 i år 2007!
>
>> Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg modtager mails i utf-8, og
>> det klarer den fint uden alle de koder jeg får både i Eudora og
>> OE, er der noget jeg misforstår ?
>
>Prøv at tjekke om de mails indeholder andet end engelske
>bogstaver og æøå. Det kan Agent sagtens klare.
>
>Her er et indlæg skrevet i UTF-8 hvor der er brugt tegn ud over
>det vestlige tegnsæt. Afsenderen har *ikke* skrevet
>spørgsmålstegn. Se andet afsnit:
>
><news:473cca52$0$22440$a82e2bb9@reader.athenanews.com>

Ja så dummede jeg mig igen, jeg tænkte kun på æ ø å sorry
mvh Ebbe

Bertel Lund Hansen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-11-07 08:51

Mads Lie Jensen skrev:

> Action -> New copy of [email message | usenet post] (afhængig af om man
> har en af sine egne emails eller usenetposts markeret).

> Sådan fungerede det vist også i Agent 1,93

Der findes ikke noget i Agent 1.93 der hedder "Action". I Outbox
kan man markere et indlæg og vælge Message => Open hvor Enter
eller dobbeltklik gør det samme. Der er ikke andre måder til at
få afsendt et indlæg en gang til.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste