ang. CUPS og print fra win2000 via IPP
Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 12-07-01 23:19

Hej

Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med subject, og som har fået
det til at virke. I så fald vil jeg meget gerne havde at vide hvordan.

på forhånd tak for hjælpen
Hasse

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 16:25

Hasse Hagen Johansen wrote:

> Hej
>
> Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med subject, og som har fået
> det til at virke. I så fald vil jeg meget gerne havde at vide hvordan.

Har du selv prøvet noget allerede? Hvad? Hvilket resultat?

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 13-07-01 19:19

Jeg har fået installeret og konfigureret CUPS til min Postscript printer.
Jeg kan både udskrive fra Linux-maskinen hvor printeren er hægtet på, og jeg
kan også udskrive fra Windows2000 via Samba, men jeg kan ikke få lov at
"connecte" via IPP hvis jeg bruger url'en:
http://:631/printers/.

mvh
Hasse

Fra : Claus Ladekjær Wilso~

Dato : 14-07-01 01:58

Et godt sted at kigge

www.cups.org under nyhedsgruppen general

Her har en tysker (Simmermann) skrevet et spørgsmål vdr. IPP som der vel
nok snart kommer svar på.

Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 13-07-01 22:33

Jeg har checket der. Der er nogle der beskriver det samme problem, men der
er ikke nogen der har svaret med en løsning. Derimod står der hvordan man
gør via samba, og det kan jeg dog også sagtens få til at virke, men nu er
jeg jo blevet lidt stædig...

mvh
Hasse

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 21:21

Hasse Hagen Johansen wrote:

> [...]
> kan også udskrive fra Windows2000 via Samba, men jeg kan ikke få lov at
> "connecte" via IPP hvis jeg bruger url'en:

Hvad siger loggen (/var/log/cups/access_log og ../error_log) og dine
connectforsøg?
Har du eksplicit givet den IP din W2K maskine kommer fra lov til at
connecte?

Der er nogle "allow hosts" parametre i /etc/cups/cupsd.conf så vidt jeg
husker.

<KLIP - læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 21:23

Hasse Hagen Johansen wrote:

> [...]
> kan også udskrive fra Windows2000 via Samba, men jeg kan ikke få lov at
> "connecte" via IPP hvis jeg bruger url'en:

Er der en egentlig IPP klient på sådan en W2K?
Jeg mener der findes en til download fra Microsoft.
Du kan da angive URI med ipp://<maskinnavn>/printers/<kø-navn> hvis det
er sådan det er konfigureret.

Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 13-07-01 22:31

Jeg har checket både min normale hosts.allow,host.deny, samt rettighederne i
cupsd.conf. Dette bevirker bare at jeg kan komme til at se på
printeren(status, starte/stoppe køen m.v.) igennem browseren. Men jeg
stadigvæk ikke "oprette den" som printer. Windows 2000 har understøttelse
for IPP. Klienterne man kan downloade er til andre windows versioner.

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 22:55

Hasse Hagen Johansen wrote:

> [...]
> stadigvæk ikke "oprette den" som printer. Windows 2000 har understøttelse
> for IPP. Klienterne man kan downloade er til andre windows versioner.

Læs venligst tidligere post om hvad der står i din CUPS logs.