bash i OpenBSD
Fra : Brian Ipsen

Dato : 12-07-01 23:18

Hej!

Jeg har nu prøvet at få compilet en ny shell og fået den installeret
på en OpenBSD 2.9 - men kan man ikke få farver i directories ligesom
der (vistnok default) er i de nyere RedHat distributioner ?? Skal der
pilles i ~/.profile eller lignende for at få det aktiveret - hvis det
overhovedet er muligt ?

/Brian

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 12-07-01 23:28

In article <o78skt8r20ere3a413o8ga01305jlmclan@4ax.com>, Brian Ipsen wrote:
> [...]
> der (vistnok default) er i de nyere RedHat distributioner ?? Skal der
> pilles i ~/.profile eller lignende for at få det aktiveret - hvis det
I Slackware er der følgende alias som default:
ls='/bin/ls $LS_OPTIONS'

Og $LS_OPTIONS er sat til:
--color=auto -F -b -T 0

Og mine farver virker fantastisk... :) Så det er vel bare at skrive følgende i
..profile:
set LS_OPTIONS="--color=auto -F -b -T 0"
alias ls='/bin/ls $LS_OPTIONS'

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-07-01 09:42

Jonas Due Vesterheden wrote:

> set LS_OPTIONS="--color=auto -F -b -T 0"
> alias ls='/bin/ls $LS_OPTIONS'

Det virker kun med GNU ls. Enten skal Brian installere GNU fileutils
eller bruge colorls pakken (hvis den findes i OpenBSD?).

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S http://www.netgroup.dk

Fra : Søren Gellert

Dato : 13-07-01 10:45

"Hroi Sigurdsson" <hroi@netgroup.dk> wrote in message

> Det virker kun med GNU ls. Enten skal Brian installere GNU fileutils
> eller bruge colorls pakken (hvis den findes i OpenBSD?).

Det gør den.

cd /usr/ports/misc/gnuls
make

Fra : Søren Gellert