Rundsav
Fra : Kaj

Dato : 13-11-07 14:44

Hej
Jeg har en rundsav (Elektra Beckum), hvor klingen er begyndt at vibrere, så
jeg ikke kan save et lige snit.
Jeg forestiller mig, at der er to fejlmuligheder. At motorens leje er
slidt - klingen sidder direkte på motorakselen - eller at klingen er blevet
skæv. Jeg synes dog ikke, den har været i klemme eller er blevet
overophedet. Jeg er eneste bruger. Kan der være andre muligheder?
Kan jeg selv skifte lejet?

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Per H

Dato : 13-11-07 18:29

On Tue, 13 Nov 2007 14:44:29 +0100, "Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk>
skrev:

> [...]
>skæv. Jeg synes dog ikke, den har været i klemme eller er blevet
>overophedet. Jeg er eneste bruger. Kan der være andre muligheder?

Hvis klingen har været varm, kan den blive skæv, prøv med en ny.

Jeg har aldrig hørt om at et leje er skævt/ ødelagt, uden at du
tydeligt kan høre det.

Vh Per
skype

Fra : Ole V Jensen

Dato : 13-11-07 20:21

Kaj <kasenxklatten@yahoo.dk> wrote:

> eller at klingen er blevet
> skæv. Jeg synes dog ikke, den har været i klemme eller er blevet
> overophedet.

Prøv at tage klingen af og læg den på en plan flade, så burde du kunne
se om den er skæv.

mvh
Ole J