Fjernelse af betonfundament
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-11-07 22:04

Hvilken slags firma skal jeg have fat i, for at få fjernet ca. 1
kubikmeter beton, i form af et fundament fra et grillbord? Det gik let
nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet
har nok stået der i 45 år.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 22:30

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
> har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet

Er det støbt sammen med andet? Kan man ikke tage det med en grab på en
lastbil? Der skal jo alligevel en lastbil til at fragte det væk?
Ellers skal du have fat i en mand med en rendegraver med en hammer på - den
klarer opgaven med at slå den i stykker på få minutter..
Sådan fik jeg ihvertfald fjernet en sokkel, som et kæmpestort benzindrevet
nedbrydningsbor havde givet op overfor.

Mvh Tommy

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-11-07 18:02

On Thu, 8 Nov 2007 22:29:46 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> [...]
>klarer opgaven med at slå den i stykker på få minutter..
>Sådan fik jeg ihvertfald fjernet en sokkel, som et kæmpestort benzindrevet

Der kan nok ikke komme noget større end en bobcat derom - det er i min
baghave og der er en garage hhv. en nabogrund i vejen. Omvendt behøver
klodsen jo ikke at blive fjernet helt, bare ned i 40-50 cm's dybde.
Idéen med at sprænge den væk har strejfet mig - jeg har vist både
acetone og npk-gødning i garagen

Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
nedbrydningsfirma?

Fra : Armand

Dato : 09-11-07 19:00

Uffe R. B. Andersen skrev:

> Der kan nok ikke komme noget større end en bobcat derom ...der er en garage
> hhv. en nabogrund i vejen. .......
> Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
> nedbrydningsfirma?

Ved mange materiel-udlejningsfirmaer kan man til-leje en
hydraulik-hammer til en minigraver. Minigraverne kan fåes smallere end
en Bobcat

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-11-07 21:32

On Fri, 09 Nov 2007 18:59:55 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Ved mange materiel-udlejningsfirmaer kan man til-leje en
>hydraulik-hammer til en minigraver. Minigraverne kan fåes smallere end
>en Bobcat

Da jeg ikke lige har en minigraver skal jeg altså leje begge ting -
vil det ikke være billigere at hyre en entreprenør til den times
arbejde?

Kunne en tryklufthammer ikke klare opgaven?

Fra : Leonard

Dato : 09-11-07 21:42

On Fri, 09 Nov 2007 21:31:51 +0100, Uffe R. B. Andersen wrote:

> Da jeg ikke lige har en minigraver skal jeg altså leje begge ting -
> vil det ikke være billigere at hyre en entreprenør til den times
> arbejde?

Sandsynligvis, hvis du kan finde en, der har tid.
Du slipper så også for at hente og aflevere, leje trailer og måske bil,
samt finde en med et kørekort, der er stort nok til at må køre med bil
og trailer læsset med minigraver, samt at lære at betjene det hele
rigtigt. Og du slipper for alle problemerne, hvis noget går istykker.

--
Leonard
Minigraver: http://leonard.dk/micrograver

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-11-07 22:11

On Fri, 9 Nov 2007 21:42:13 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Sandsynligvis, hvis du kan finde en, der har tid.

Ja, men hvor døvlen finder man sådan én? ;) Helst en i nærheden af
Ballerup?

> [...]
>og trailer læsset med minigraver, samt at lære at betjene det hele
>rigtigt. Og du slipper for alle problemerne, hvis noget går istykker.

Ja, det var noget i den stil jeg selv tænkte. Tryklufthammeren ville
jeg nok selv kunne forsøge mig med, men entreprenør-udstyr, selv i
bonsai-udgave, det er nok at tage munden fuld. Ad transport, så skulle
jeg nu "bare" låne en lastvogn - jeg kan min kørekorts-ABCD :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 10:58

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> bonsai-udgave, det er nok at tage munden fuld. Ad transport, så skulle
> jeg nu "bare" låne en lastvogn - jeg kan min kørekorts-ABCD :)

Har du set Leonards signatur?

Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge
til

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 10-11-07 11:15

On Sat, 10 Nov 2007 10:57:31 +0100, HB wrote:

> Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge
> til

Jeg kører skam gerne over hele landet, men så kommer der
transportomkostninger oveni, som hurtigt spolerer det fornuftige i
økonomien

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 11:42

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg kører skam gerne over hele landet, men så kommer der
> transportomkostninger oveni, som hurtigt spolerer det fornuftige i
> økonomien

Det er jo liige det..

--
/HB

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 10-11-07 12:21

On Sat, 10 Nov 2007 10:57:31 +0100, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

>Har du set Leonards signatur?

Ja, derfor også smiley'en ;)

>Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge
>til

Og derfor spørgsmålet om en i nærheden af Ballerup, for som Leonard
skriver andetsteds, så tager han ikke gratis til landfæstet mellem
Storebælts- og Øresundsbroerne :)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-11-07 21:22

> [...]
>
> Og derfor spørgsmålet om en i nærheden af Ballerup, for som Leonard
> skriver andetsteds, så tager han ikke gratis til landfæstet mellem

prøv hos ledøje udlejning - www.udlejer.dk

btw. dine links til ingeniøren virker ikke

mvh
Bendt

Honda Shadow - vt1100 - 1988

Fra : Leonard

Dato : 10-11-07 11:14

On Fri, 09 Nov 2007 22:10:40 +0100, Uffe R. B. Andersen wrote:

> Ja, men hvor døvlen finder man sådan én? ;) Helst en i nærheden af
> Ballerup?

Aner det ikke, men de gule sider kan måske hjælpe?
Næsten enhver havemand, anlægsgartner, murer eller vognmand har enten
materiellet eller kontakt til en der har.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 10-11-07 12:23

On Sat, 10 Nov 2007 11:13:46 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Aner det ikke, men de gule sider kan måske hjælpe?
>Næsten enhver havemand, anlægsgartner, murer eller vognmand har enten
>materiellet eller kontakt til en der har.

Jamen, det var egentlig det jeg gerne ville vide - hvad slags firma
jeg skulle lede efter. Jeg skal have fat i en murer i anden anledning,
så jeg kan jo starte der. Takker.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 19:16

> On Thu, 8 Nov 2007 22:29:46 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
> nedbrydningsfirma?

Som Armand skriver, kan man leje en hydralik hammer til en minigraver - det
er effektivt (iøvrigt samme løsning som jeg oprindeligt foreslog, bare lidt
mindre).

Jeg tror du skal søge på materiel udlejning, hvis du har mod på at gøre det
selv. Alternativt, er det en entrepenør du skal have fat i.

Mvh Tommy

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-11-07 13:53

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> [...]
> nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
> har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet

Dem her kan i hvert fald få det hugget i nogle mere håndterlige stykker:

http://www.booom.dk/

Det er helt sikkert sjovere end en rendegraver og ødelægger ikke så meget af
omgivelserne, men stumperne skal stadig slæbes ud. Og det bliver nok heller
ikke meget billigere en rendegraveren.

Keller

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 09-11-07 18:21

> [...]
> nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
> har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet

En ordentlig mukkert ;)

Fjernede et stykke på fire meter i længden, 40 cm i bredden og 30 cm i
dybden, da jeg gravede hele haven op, og fandt ud af at dem der havde støbt
sokkel til garagen havde støbt forkert første gang :) Men hvad er også
oddsene for der kommer en tosse 20 år senere og graver det op igen, hehe
Vi var to der begyndte i hver sin ende, og det tog 1½ time, og nøj ens arme
var færdige :P

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-11-07 19:02

On Fri, 9 Nov 2007 18:21:22 +0100, "Fidolinux.dk"
<fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote:

>En ordentlig mukkert ;)

6 kg gør det ikke....

> [...]
>Vi var to der begyndte i hver sin ende, og det tog 1½ time, og nøj ens arme

30 centimeter giver nok også lidt mere efter, end 90 centimeter. En 6
kg mukkert slog splinter af overfladen og hjørnerne sprang af, men
derefter gav den sig ikke en tøddel mere :-/