Nye sokler på køkkenskabene
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 08-11-07 21:56

Hejsa,

Jeg har et glimrende køkken, men er lidt træt af mine sokler, som har en
irriterende grønlig farve.

Jeg har funderet lidt over forskellige muligheder for at få noget bedre
- maling
- alu-plade skåret til i passende mål
- tynd finerplade prof.lakeret

og sikkert forskellige andre muligheder kan tænkes.

Skal siges, at der skal fejeliste på, da jeg har et flydende gulv, som ikke
går ind under skabene, så der er en lille revne. Kanten ved gulvet vil
således blive dækket.

Gode idéér eller erfaringer?????

Takker,
Michael

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 22:10

Hvad med rustfrit stål, pålimet?

Vh Per
skype

Fra : Max

Dato : 09-11-07 08:28

Hej Michael

> Gode idéér eller erfaringer?????

Slebne tynde rustfaste stålplader der er selvklæbende,
de er grimme, men særdeles effektive og så er de moderne.

--
Mvh Max

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 09-11-07 23:55

Rustfrit stål..........

Ja, det har jeg jo tænkt, men som du skriver - så synes jeg jo heller ikke
det er det pæneste

Men måske jeg bør undersøge det lidt bedre

Thanx anyways for de gode råd

Fra : Max

Dato : 10-11-07 00:25

Hej Michael

> Men måske jeg bør undersøge det lidt bedre

Måske var en mulighed gulvplader, enten i laminat
eller træ, de plader er jo tynde og er nemt limet
på din sokkel.

--
Mvh Max

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 11-11-07 21:04

> Måske var en mulighed gulvplader, enten i laminat
> eller træ, de plader er jo tynde og er nemt limet
> på din sokkel.

de skal måske ikke nødvendig vis være så tynde 1 - 2 cm kunne måske gøre at
man slipper for fejeliste.

Man kunne også bruge lenolium, det findes da i et bredt udvalg.

jens

Fra : Per H

Dato : 11-11-07 23:01

On Sun, 11 Nov 2007 21:04:13 +0100, "JENS ANDERSEN"
<gladfjernlortet1@mail.dk> skrev:

> [...]
>man slipper for fejeliste.
>
>Man kunne også bruge lenolium, det findes da i et bredt udvalg.

Ja udvalget er kæmpestort når der ikke er spec tykkelskrav,

Der er jo også selvklæbende folie.
Jeg har set noget der er ca 1 meter bredt, og ligner alu 100%
Det er utroligt at man kan lave det så flot, men det var nu heller
ikke billigt.

Hvis du vælger selvklæbende, så skal den nuværende sokkel være helt
glat, og god vedhæftningsevne. Så rå spånplade går alså ikke.

Vh Per
skype