Induktionskogeplade.
Fra : Kim S

Dato : 08-11-07 15:26

Jeg skal lige ha' lidt undervisning.
Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
på 4 af disse:
http://cgi.ebay.de/PROFI-INDUKTIONSPLATTE-INDUKTION-KOCHFELD-KOCHPLATTE_W0QQitemZ130168564966QQihZ003QQcategoryZ45746QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Og en decideret induktions- indbygningskogeplade som koster
over 10 gange så meget ?
Jeg HAR faktisk induktionsplader, men den ene side er gået i stykker,
så jeg har købt så'n en fætter, og den fungerer lisså godt som min
indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Mvh, Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-11-07 16:03

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
> og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

De fylder vel lidt mere og så tror jeg de har en dårlig waf.

Steen.

Fra : Kim S

Dato : 08-11-07 16:57

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> De fylder vel lidt mere og så tror jeg de har en dårlig waf.

Ja, men det har den fordel, at panderne ikke rager ind over hinanden.
WAF-faktoren kan forbedres væsentligt, når prisforskellen forklares

Mvh, Kim

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-07 16:13

On Thu, 8 Nov 2007 15:25:38 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
>og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Er det ikke noget bøvl at komme til at betjene de bagerste så?

Men ellers cool - det er da rigtig billigt.. Kanon smart til
sommerhuset fx... i stedet for det ekstremt langsomme og TRÆLSE komfur
med "klassiske" elplader der ikke er til at regulere.

Mht pladen i køkkenet.. Jeg købte en brugt BrandtBlombert
induktionsplade - helt fejlfri osv - til 2000 dkk i Den Blå Avis. Den
har nu fungeret i lidt over 3 år - det er vel OK

hilsen Lars

Fra : Kim S

Dato : 08-11-07 16:56

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i meddelelsen
> [...]
> induktionsplade - helt fejlfri osv - til 2000 dkk i Den Blå Avis. Den
> har nu fungeret i lidt over 3 år - det er vel OK

Jo, men det er en 80cm plade vi har, med 4 zoner + varmezone.
Så hvis du falder over en 80'er til dén pris, er jeg liebhaver

Mvh, Kim

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-07 20:32

On Thu, 8 Nov 2007 16:55:34 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Jo, men det er en 80cm plade vi har, med 4 zoner + varmezone.
>Så hvis du falder over en 80'er til dén pris, er jeg liebhaver

Aaah.. Hehe.. Ja vores er en helt alm 60 cm plade. De er til at få til
menneskepenge. Men altså - selv om det ER billigt dem du har fundet -
de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg

** Lars

Fra : Max

Dato : 08-11-07 20:55

Hej Lars

> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg

De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 21:07

On Thu, 8 Nov 2007 20:54:35 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Lars

>De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

Gu ved hvorfor mange så vælger designer køkkener, og f.eks B&o anlæg.

Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.
Vh Per
skype

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 21:11

Per H wrote:
> Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.

Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi
Især fordi de ikke kan finde ud af at lave andet mad, men det er blæret over
for gæsterne..

Mvh Hauge

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 21:30

On Thu, 8 Nov 2007 21:11:17 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi
>Især fordi de ikke kan finde ud af at lave andet mad, men det er blæret over
>for gæsterne..
>
>Mvh Hauge

Desværrre ingen af delene.

Jeg ville da heller ikke købe en grim bil, bare fordi den var god.
Det er vigtigt at øjet bliver tilfredsstillet.
Vh Per
skype

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 21:34

Per H wrote:
> Jeg ville da heller ikke købe en grim bil, bare fordi den var god.

Godt vi har hver vores holdning til det ;)

> Det er vigtigt at øjet bliver tilfredsstillet.

Ja ok, når det er pynteting, det vigtigste for mig på et værksted, som et
køkken er, er at det er funktionelt. Så kommer det "flotte" og kliniske
design i 4. eller 5. række.
Er forøvrigt glad for at det er mig selv der bestemmer hvordan tingene skal
se ud og være her i huset. Det gør livet dejligt rart, så undgår man alle de
der WAF-ting, som alle tøffelheltene har problemer med, selvom de ikke vil
indrømme det

Mvh Hauge

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 22:15

On Thu, 8 Nov 2007 21:34:14 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

> [...]
>
>Ja ok, når det er pynteting, det vigtigste for mig på et værksted, som et
>køkken er, er at det er funktionelt. Så kommer det "flotte" og kliniske

Man kan forhåbentlig godt få en god funktionalitet, samt lækkert
design i et.

Vh Per
skype

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 22:21

Per H wrote:
> Man kan forhåbentlig godt få en god funktionalitet, samt lækkert
> design i et.

Ja man *kan*, men alle de køkken-steder jeg har kikket, er der kun een
eneste ting der står i snotten på sælgerne og biksen i det hele taget:
*design*
Resten er ret uinteressant for dem. Man skal kunne blære sig over for naboen
og gæsterne.

Mvh Hauge

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 23:03

On Thu, 8 Nov 2007 22:21:12 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Ja man *kan*, men alle de køkken-steder jeg har kikket, er der kun een
>eneste ting der står i snotten på sælgerne og biksen i det hele taget:
>*design*

Kan de ikke generalt det samme?
Jeg troede du havede det du ønskede i dit køkken.

( jeg har kun gammeldags plader)
Vh Per
skype

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 23:14

Per H wrote:
> ( jeg har kun gammeldags plader)

Vinyl?

Mvh Hauge

Fra : Armand

Dato : 08-11-07 23:22

Hauge skrev:

> Vinyl?

Gammeldags? Lak, snarere!

--
Armand.

Fra : Per H

Dato : 08-11-07 21:31

skrev:

>Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi

>Mvh Hauge

Har aldrig prøvet men laver man ikke pizza i en ovn?

Vh Per
skype

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 21:35

Per H wrote:
> Har aldrig prøvet men laver man ikke pizza i en ovn?

Nej, direkte på induktionskogepladerne

Mvh Hauge

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-11-07 13:59

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Nej, direkte på induktionskogepladerne

For at holde tråden af sporet kan jeg da fortælle at jeg har erfaret at en
god måde at genopvarme pizza på er direkte på massekogepladerne i et
industrikøkken. Og hvis man husker at komme bagepapir imellem sviner det
ikke engang (særlig meget).

Konceptet er godt hvis man er for beruset til at finde kogegrejerne frem og
til at gennemskue hvordan man tænder ovnen

Keller

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-07 21:21

<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

Ja men vi har jo alle hver især vores prioiteter i forhold til hvordan
vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er
brugtbart, pænt og godt.

hilsen Lars

Fra : Jonas Kofod

Dato : 09-11-07 09:23

Lars Knudsen skrev:

> [...]
> vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
> køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er

Du er altså ligeglad med hvordan dit køkken ser ud, men samtidigt glad
for det er pænt? Hmm!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-11-07 12:57

On Fri, 09 Nov 2007 09:23:23 +0100, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>Du er altså ligeglad med hvordan dit køkken ser ud, men samtidigt glad
>for det er pænt? Hmm!

Hvad mener du? Jeg skriver da.. "Personligt er jeg IKKE ligeglad"?

Hmmm.... Læsebriller?

hilsen lars

Fra : Jonas Kofod

Dato : 09-11-07 21:42

Lars Knudsen skrev:

> Hvad mener du? Jeg skriver da.. "Personligt er jeg IKKE ligeglad"?
>
> Hmmm.... Læsebriller?

Jamen så er vi nok enige. Tingene skal kunne det hele

Fra : Max

Dato : 09-11-07 21:56

Hej Jonas

> Jamen så er vi nok enige. Tingene skal kunne det hele

Ja, men kan en ting der ikke dur være pæn ?

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-11-07 17:48

> Ja, men kan en ting der ikke dur være pæn ?

Sagtens - du skal bare finde et bo-bedre, så skal du se masser af flotte
ting, der er komplet uanvendelige.

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 10-11-07 18:16

Hej Maria

> Sagtens - du skal bare finde et bo-bedre, så skal du se masser af
> flotte ting, der er komplet uanvendelige.

Hvis en ting ikke dur til det den er lavet til, så er den grim.

--
Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-07 20:39

wrote:

> [...]
>indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
>og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Så tag den her.. Den er i det mindste nogenlunde pæn:
http://cgi.ebay.de/BergHOFF-Glaskeramik-Induktion-Kochfeld-neu-H903_W0QQitemZ130170588652QQihZ003QQcategoryZ30318QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

** Lars

Fra : Hauge

Dato : 08-11-07 20:43

Kim S wrote:
> Jeg skal lige ha' lidt undervisning.

Hvis jeg så fortæller dig at Bilka som oftest har samme model til under 400
kr., og ofte på tilbud til omkirng 300 kr., hvad så?

Du kan købe en induktionsplade med 4 på 60 cm. bredde i Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1111&n=10&KundeID=

Mvh Hauge

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-07 11:31

> Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
> [...]

Effekten er ikke ret høj med maks 1800W

> Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
> og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Men jeg har set andre "løse" der var mere elegante og kan sagtens se ideen i
at sætte dem så der er plads til gryderne. Men dem i "lækkert design" var
ved 4 styk alligevel dyrere end bare at købe en voss induktionsplade i 70cm
(der jo også giver lidt ekstra plads). Mener vi gav lige godt 6000 hos
fleggard (afhentet i tyskland)

/A