køb af slangevatterpas
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 21:51

Nogen der kender et sted til private at købe et såkaldt slangevatterpas se
link

kortlink.dk/4dck

her fundet en del steder som har disse men det ser ud til de ikke sælger til
private

Fra : Max

Dato : 04-11-07 22:00

Hej jan

> Nogen der kender et sted til private at købe et såkaldt
> slangevatterpas se link

Med en udprint af den side i hånden burde den kunne
fåes i ethvert byggemarkede.

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 04-11-07 21:59

"jan larsen" <xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> link
>
> kortlink.dk/4dck
>
> her fundet en del steder som har disse men det ser ud til de ikke sælger

Det behøver du vel ikke at købe? En haveslange og et par stumper pvc-rør er
ligeså godt. Præcisionen er i top.

Martin

Fra : CC

Dato : 04-11-07 23:02

"jan larsen" skrev i en meddelelse..
> [...]
> link
>
> kortlink.dk/4dck
>
> her fundet en del steder som har disse men det ser ud til de ikke sælger
Jeg ved ikke hvad du skal bruge det til, men køb sådane en B&D "laserting" i
stedet.

Skullre nivellere loft efter ombygning. Havde egentligt tænkt på haveslange
løsning men købte en laserting. Alt gik som smurt

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-11-07 08:07

> Skullre nivellere loft efter ombygning. Havde egentligt tænkt på
> haveslange løsning men købte en laserting. Alt gik som smurt

Til gengæld er den svær at indstille nøjagtigt nok, og man skal bruge
haveslangen alligevel til at sikre den.

Mvh Maria

Fra : CC

Dato : 06-11-07 20:36

"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse

> Til gengæld er den svær at indstille nøjagtigt nok, og man skal bruge
> haveslangen alligevel til at sikre den.

Beklager - Ingen haveslange, den jeg købte er selv
nivellerende......................
(B&D - LZR6)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-07 19:29

> Beklager - Ingen haveslange, den jeg købte er selv
> nivellerende......................
> (B&D - LZR6)

Prøv at checke det - jeg blev i hvert fald noget overrasket. Det var flere
cm over 10 m.

Mvh Maria

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-11-07 08:08

> her fundet en del steder som har disse men det ser ud til de ikke sælger
> til private

Køb en silikoneslange i stedet. Det kan fås i erhvert byggemarked og
fungerer fint.

Mvh Maria

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-11-07 23:19

> Køb en silikoneslange i stedet. Det kan fås i erhvert byggemarked og
> fungerer fint.
>
> Mvh Maria

Ja, man skal bare huske ikke at være fedtet, og købe med for lille omkreds.
Jeg købte en sådan, og den var bestemt ikke præcis. Regner med at det er
p.g.a. "modstand" i slangen.

Bjarne K.

Fra : Martin Bak

Dato : 06-11-07 00:37

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, man skal bare huske ikke at være fedtet, og købe med for lille
> omkreds. Jeg købte en sådan, og den var bestemt ikke præcis. Regner med at

Det lyder underligt. Uanset diameteren er det superpræcist!

Martin

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-11-07 14:01

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> Det lyder underligt. Uanset diameteren er det superpræcist!
>
> Martin

Ikke hvis du har 20 meter slange med en omkreds som et benzin slange.

Jeg skal nok afholde mig fra at komme med en videnskabelig forklaring, men
det må være noget med modstanden i slangen. Den var op til flere centimeter
forkert på den.
Opdagede det da heldigvis inden der blev målt ud til noget.

Bjarne K.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-07 19:31

> Ikke hvis du har 20 meter slange med en omkreds som et benzin slange.

Jo - det har jeg og det er ekstremt nøjagtigt. Bedre end vaterpass.

Mvh Maria

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-07 12:13

On Nov 6, 12:36 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Det lyder underligt. Uanset diameteren er det superpræcist!

Ja, men hvis beholderen med scala inddelingen er med en stor diameter
ovenover slangen så kan man lave finere inddeling og dermed endnu
bedre præcision.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-07 14:46

On Nov 6, 2:01 pm, "Bjarne K." <n...@niet.ne> wrote:
> [...]
> forkert på den.
> Opdagede det da heldigvis inden der blev målt ud til noget.

Der skal jo være åbent i begge ender.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-11-07 18:33

jan larsen <xxx> wrote:

> [...]
>
> kortlink.dk/4dck
>
> her fundet en del steder som har disse men det ser ud til de ikke sælger til

Jeg har bestilt sådan et sæt for et par måneder siden i et byggemarked,
men det er ikke kommet hjem endnu. Det skulle bestilles hjem fra
Holland. Mærkeligt at det ikke er på lager i DK.
Jeg synes det er underligt at det skal tage så lang tid, når jeg tænker
på alt muligt andet jeg har købt rundt om i verden på internettet, og
som kommer til DK i løet af en uges tid.

mvh
Ole-J

Fra : Max

Dato : 06-11-07 19:37

Hej Ole

> Jeg synes det er underligt at det skal tage så lang tid, når jeg
> tænker på alt muligt andet jeg har købt rundt om i verden på
> internettet, og som kommer til DK i løet af en uges tid.

Det er da fordi at stedet du har bestilt det ikke gider bekymre
sig om din ordre, der er jo ingen penge i det. Havde du selv
bestilt det i Holland havde det vel været hos dig i løbet af
en 3-4 dage.

--
Mvh Max

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-11-07 19:54

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> sig om din ordre, der er jo ingen penge i det. Havde du selv
> bestilt det i Holland havde det vel været hos dig i løbet af

Måske, men jeg tror ikke jeg kan bestille det direkte hos fabrikanten.
En bestilling skal helt sikkert gå igennem en grossist eller anden
forhandler.

mvh
Ole J

Fra : Max

Dato : 07-11-07 20:14

Hej Ole

> Måske, men jeg tror ikke jeg kan bestille det direkte hos fabrikanten.
> En bestilling skal helt sikkert gå igennem en grossist eller anden
> forhandler.

Man kan blive positiv overrasket, hvad er det helt præcist
du har bestilt ?

--
Mvh Max

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-11-07 20:43

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Man kan blive positiv overrasket, hvad er det helt præcist
> du har bestilt ?

Det slangevaterpas som der er linket til i første indlæg.

mvh
Ole J

Fra : Max

Dato : 07-11-07 20:59

Hej Ole

> Det slangevaterpas som der er linket til i første indlæg.

Så ring til

Stanley Nordic
Nordre Strandvej 119B
3150 Hellebæk
Tel. +45 4976 2777

og spørg om hvorfor du skal vente så længe på at
din leverandør kan levere.

--
Mvh Max

Fra : KS

Dato : 08-11-07 08:05

> Hej Ole

> Så ring til
>
> Stanley Nordic
> Nordre Strandvej 119B
> 3150 Hellebæk
> Tel. +45 4976 2777
>
> og spørg om hvorfor du skal vente så længe på at

Hvor svært skal det gøres ?

Har du en haveslange, så køb 1 meter gennemsigtig
slange i det lokale byggemarked - del det i 2 og sæt
en stump i hver ende af haveslangen - that's it !

Og det virker fint, og kan genbruges.

Mvh KS

Fra : Max

Dato : 08-11-07 17:10

Hej KS

> Har du en haveslange, så køb 1 meter gennemsigtig
> slange i det lokale byggemarked - del det i 2 og sæt
> en stump i hver ende af haveslangen - that's it !
>
> Og det virker fint, og kan genbruges.

Tænk sig, jeg havde aldrig fundet ud af den løsning
hvis du ikke havde fortalt om det, men nu var det
altså ikke mig der manglede sådan en.

--
Mvh Max

Fra : Ole V Jensen

Dato : 08-11-07 22:10

"KS" <keld.soerensenSLET DETTE@.os.dk> wrote:

> [...]
> slange i det lokale byggemarked - del det i 2 og sæt
> en stump i hver ende af haveslangen - that's it !

Jeg har skam lavet en anden løsning med et par klare glasrør i begge
ender. Jeg synes bare det var praktisk at have en milimeterskala at
kunne strege op efter.

mvh
Ole Jensen