vaskemaskine
Fra : Jørgen

Dato : 03-11-07 21:26

Tromlen har sat sig fast. Jeg har ikke kræfter til at rokke den med hånden.
Hvad er det mon? Hvis det er lejet, er det normalt ensbetydende med en
dødsdom.
Den hedder "Den ny Vølund", og den er ca 6 år gammel.

Det er kræmmeren, der er kommet op i mig. Kan det betale sig at ringe efter
reparatør til en så gammel maskine? Det besøg koster vel 5-600 kr, inden han
åbner værktøjstasken. For 4 år siden satte jeg en ny drivrem i, men det er
desværre ikke det, der er galt denne gang.

Hvad ville I gøre?
Jørgen

Fra : Hauge

Dato : 03-11-07 21:32

Hej
Jørgen wrote:
> Tromlen har sat sig fast. Jeg har ikke kræfter til at rokke den med
> hånden. Hvad er det mon? Hvis det er lejet, er det normalt
> ensbetydende med en dødsdom.

Det er sikkert lejet. Og jeg mener det er muligt selv at skifte det, du skal
bare lige have fat i reservedelene.
Det kan sikkert ikke svare sig at få en fagmand til det..

Forøvrigt, det er ikke sådan at det er remmen der er sprunget, og kilet sig
fast i remskiven bag på tromlen, så det virker som om det er lejet?

Mvh hauge

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-11-07 22:14

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev
> Det er kræmmeren, der er kommet op i mig. Kan det betale sig at ringe
> efter reparatør til en så gammel maskine? Det besøg koster vel 5-600 kr,
> inden han åbner værktøjstasken.

Da min 2 år gamle Vølund gik i stykker for 3. gang, var teknikerens råd at
købe
2 håndtag så jeg kunne bære den ud i containeren...
Aldrig mere Vølund. Så kan de skifte navn lige så mange gange, de har lyst.

Peter Schrøder

Fra : Mogens

Dato : 05-11-07 22:27

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Da min 2 år gamle Vølund gik i stykker for 3. gang, var teknikerens råd at
> købe 2 håndtag så jeg kunne bære den ud i containeren...

Så har det nok ikke været den autoriserede reparatør, du har haft
besøg af, idet han ville have nævnt den 5 årige reklamationsret, der
jo er på en Asko Vølund. Det indebærer jo, at der eksempelvis i
det 3. leveår er kulance på reservedele, der skal anvendes...