sekundtlim fjernelse
Fra : Per H

Dato : 24-10-07 21:32

Hvad kan jeg fjerne sekundtlim med, der er dryppet i en stålvask
Vh Per
skype

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-10-07 22:51

> Hvad kan jeg fjerne sekundtlim med, der er dryppet i en stålvask
> Vh Per

Jeg spurgte om hvordan man fjernede 2 år gl. maling fra en vask i et tidl.
indlæg.

Svaret var den gammeldag brune sæbe. Smør vasken ind i sæben, dæk vasken
eller pletten med plastfolie (husholdningsfilm) og vent 24 tmer. Og det er
lige til at gnuppe af ! Det virker... jeg har prøvet både på en stål + en
porcelæn vask. Det var lidt nemmere på porcelæn, men stålvasken blev som ny
med lidt knofedt.

Prøv det, og husk handskerne! Sæben kan være lidt hård ved hænderne

Mvh

Jasper

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 22:53

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> men stålvasken blev som ny med lidt knofedt.
>
> Prøv det, og husk handskerne! Sæben kan være lidt hård ved hænderne

det tror jeg nok sekundlim er ret ligeglad med...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 22:53

Per H wrote:
> Hvad kan jeg fjerne sekundtlim med, der er dryppet i en stålvask
> Vh Per
> skype

jeg vil slibe det væk med smergellærred...

Fra : Per H

Dato : 25-10-07 15:49

forhåbentlig ikke i en stålvask.
Vh Per
skype

Fra : nana sørensen

Dato : 25-10-07 00:37

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Hvad kan jeg fjerne sekundtlim med, der er dryppet i en stålvask
> Vh Per
> skype

Det meste sekundlim kan opløses med acetone. (F.eks forleden dag, da jeg
fedtede for meget og dryppede det på bordet.)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-10-07 06:14

Per H skrev:
> Hvad kan jeg fjerne sekundtlim med, der er dryppet i en stålvask

Prøv at hælde noget kogende vand på. Ellers kan du altid sætte ild til
limen.