batteri til boremaskine
Fra : Peter Holm

Dato : 24-10-07 18:23

hejsa
jeg har en lækker Panasonic boremaskine med 2 batterier af typen EY9200, som
desværre ikke længer holder strømmen særlig godt.
http://www.akku-discounter.de/AKKUINFO/EY9200/1.20.PAN.999.29.html

Jeg synes det er noget hampert at skulle købe nye batterier, og jeg kan slet
ikke finde dem i DK.

Spørgsmålet går derfor på, om man evt kan skifte indmaden i sådan et
batteri?
Jeg kan ikke lige lukke op og kigge ind i batteriet, da det er samlet med
nogle torx-lignende skruer med en dut i midten så en alm torx ikke kan gå i.
Men hvad er der normalt indeni? Består indmaden blot af 6-8 stk AA som er
sat sammen?

Nogen ideer?

Mvh
Peter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 18:38

> Jeg synes det er noget hampert at skulle købe nye batterier, og jeg kan
> slet ikke finde dem i DK.

og du har checket www.batterier.dk

Stef

Fra : Peter Holm

Dato : 24-10-07 19:22

Stefan Jacobsen wrote:

> og du har checket www.batterier.dk
>
> Stef

ja uden held. Dog kan de nok fremskaffe det, da deres grosist
http://www.akkupower.com/de/ProductDetail.aspx?exec=304 sælger det.
Men 2 stk batterier vil løbe op i næsten det samme som et helt ny Dewalt af
samme kaliber som min Panasonic incl 2 batterier og garanti. Synes det er
voldsomt.
http://nettobuild.dk/shop/dewalt-akku-bore-4069p.html

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 24-10-07 19:24

Stefan Jacobsen wrote:

> og du har checket www.batterier.dk
>
> Stef

er det egentligt ikke også utroligt at batterierne allerede er døde. Jeg har
vel opladet dem 20-30 gange max.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 24-10-07 20:23

Hej Peter

> er det egentligt ikke også utroligt at batterierne allerede er døde.
> Jeg har vel opladet dem 20-30 gange max.

Mange typer batterier har en begrænset levetid uanset om de
bliver brugt eller ej.

Find et rigtig godt tilbud på en god maskine med 2 batterier,
det er en bedre foretning end at prøve at finde nye batterier.

--
Mvh Max

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 22:37

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> er det egentligt ikke også utroligt at batterierne allerede er døde. Jeg
> har vel opladet dem 20-30 gange max.

Tjaaa hva kan jeg sige... nåå jo Dewalt 981 med 3 Amp batterier, ladet
mindst 200 gange hver batteri, trækker stadigt 5x100 skruer i med risiko for
at rykke dem over, min. 3 timer arbejdstid for hver, og de er blevet sjat
lader når det passede mig. Kvali koster, men man bliver gladere i længden
for værktøjet! Nåå jo så har maskinen været en tur ned at taget 2 gange!

Stef

Fra : Peter Holm

Dato : 25-10-07 19:58

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> er blevet sjat lader når det passede mig. Kvali koster, men man
> bliver gladere i længden for værktøjet! Nåå jo så har maskinen været

tjaa hvad kan jeg sige...nåå jo, jeg tror ikke du kender Panasonics
maskiner.
Jeg har flere gange haft Dewalt i hånden, men må sige, at de langt fra
matcher Panasonic, hverken teknisk eller designmæssigt.
De to mærker koster ca. det samme, og jeg er enig i, at kvallitet koster
lidt extra.

Mvh
Peter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-10-07 11:52

> [...]
> matcher Panasonic, hverken teknisk eller designmæssigt.
> De to mærker koster ca. det samme, og jeg er enig i, at kvallitet koster

Teknik og design er jo ikke meget værd når der skal trækkes en skrue i
Enten kan den arbejdet eller også kan den ikke. Og når batterierne er døde
efter 20-30 ladninger er det ikke hvad jeg forbinder med kvalitet. Desuden
er der stor forskel på de billige HN Dewalt maskiner og dem i prof serien
(min har kostet 3600,-).
Og hvis vi er enige om kvalitet koster lidt extra kan jeg ikke forstå du
døjer med at købe 2 nye batterier til maskinen.

Stef

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-10-07 19:54

> [...]
> i.
> Men hvad er der normalt indeni? Består indmaden blot af 6-8 stk AA som er

Jeg vil foreslå dig at købe en ny maskine. Du vil ofte kunne finde en ny med
2 batterier til stort set det samme som hvad 2 batterier koster.
Herved får du en helt ny maskine med garanti.
Hilsen Matthias

Fra : Peter T.

Dato : 24-10-07 20:37

Peter Holm udviste en rettidig omhu og skrev:

> Består indmaden blot af 6-8 stk AA som er sat sammen?

Jeg har skilt sådanne batterier ad to gange og begge gange har det lignet
en flok C-batterier, der blot er loddet sammen ved polerne.

--
Hvis man sammenligner ordene Dansktop med Matlock, ved man hvor folkene
bag Simpsons har deres inspiration fra til Abraham Simpson. :)

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-10-07 20:39

Peter Holm wrote:
> [...]
> Men hvad er der normalt indeni? Består indmaden blot af 6-8 stk AA som er

Aldi og evt. Silvan kan måske løse dine problemer.

Aldi har med mellemrum en accu-boremaskine med lynlader og 2 accuer for
noget der ligner en 300,- kr.

Du kan også tage ud i Silvan (i Odense) hvor de sælger ud af nogle 18v
accuer der passer til en anden maskine men med lidt fingerfærdighed kan
de bygges om og sættes over kassetterne til dine døde accuer. Jeg har
også set dem i Silvan i Skejby, Århus Nord men til 100,- pr stk.
Jeg gav en 50'er stykkret for to jeg købte og kan de holde et par år har
de to maskiner de blev købt til gjort det godt.

Jeg ved godt at der er en anden kvalitet i de dyrere maskiner men min
bitre erfaring er at accuerne holder omtrent lige kort og i forhold til
at jeg bruger min billige maskine til lidt hobbyarbejde et par gange om
måneden vil mærkevarerne være overkill.

/Lars

Fra : Christian

Dato : 24-10-07 20:36

> [...]
> slet ikke finde dem i DK.
>
> Spørgsmålet går derfor på, om man evt kan skifte indmaden i sådan et
hej Peter...

du vil med meget stor sansynlighed kunne finde både komplette samlede
batterier til din maskine samt de rå elementer dit batteri består af på
www.ebay.de (jeg ser du allerede har fat i en tysk side).. Jeg har selv ledt
rundt efter batteri til en oldgammel bosch, og der kan man få alskens ting
og sager. Der er mange der sælger sådan nogle brune, noname oversize
forbundne genopladelelige batterier lige til at proppe i netop din
maskine.....

god søgning.
Christian