privat dagpleje???
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 12-07-01 22:18

Hej
Da vi ikke kan få passet vores datter foreløbig i en daginstitution
overvejer vi privat dagpleje... Hvad koster det og er der nogen, der har
erfaringer de vil dele ud af???
Er der mon nogen, der kender én god privat dagplejer i Århus
Vi vil også gerne høre fra Hjemmegående forældre evt på orlov, der har lyst
til at passe en sød pige på 1 1/2 år indtil vi kan få en plads i
institution...

MVH Tina

Fra : Helle Brodersen

Dato : 16-07-01 20:55

Hej med Jer !

Mine unger bliver passet i privat dagpleje i udkanten af Odense. Vores
dagplejemor er "time-baseret" og det havde jeg kun brug for da jeg har gået
hjemme i et par år !!!! - Hun ta´r kr. 10,- pr. time og er ungerne der
fuldtids koster det 1.200,- pr. md.

Nu er jeg begyndt at arbejde og vil ikke bytte hende ud med den kommunale
! - Det eneste minus der er ved - det er ved sygdom og ferie !

Mvh. Helle

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 16-07-01 22:36

Det lyder da godt nok MEGET billigt... Er det taksten for privat dagpleje
overalt????
Mvh Tina

Fra : Gitte Beyer

Dato : 17-07-01 10:25

Hejsa

>Det lyder da godt nok MEGET billigt... Er det taksten for privat dagpleje
>overalt????

Jeg aner ikke hvad prisen ellers er for privat dagpleje, men
sammenlignet med prisen for den kommunale (vi giver 1920 pr. måned),
lyder det da rimeligt fornuftigt. IMO skal den private være noget
billigere end den kommunale, da der ikke er mulighed for gæstepleje
ved sygdom/ferie, ikke er "professionelt" tilsyn (jeg ved godt at
dagpleje altid er baseret på tillid mellem forældre og dagplejer, men
alligevel), der er ikke sikkerhed for de samme aktiviteter (ture ud af
huset, fællesarrangementer o.lign.) og flere andre ting, den kommunale
dagpleje garanterer. Dermed ikke sagt, at den private dagpleje er
dårligere af den grund, det vil jo altid i meget høj grad afhænge af
den enkelte dagplejemor, hvad entet hun er kommunal eller privat.

MVH
Gitte

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 03-10-01 17:20

Vi havde osse en privat dagplejemor, og hun tog 8,- kr. i timen, satte det
så op til 10,- nu er vi flyttet ( og hun er død) men vi havde meget glæde af
hende, hun tog heller ikke noget for ungerne når de sov, det var kun de
vågne timer !!!
Jette-Kirsten