skorsten
Fra : SB

Dato : 23-10-07 22:56

Hej

Nogen der ved hvor langt en skorsten min. skal stå fra skel?

Gider ikke pille den ned senere hvis det viser sig den er for tæt på, så
hellere sætte den rigtig første gang

Søren

Fra : Max

Dato : 24-10-07 07:20

Hej Søren

> Nogen der ved hvor langt en skorsten min. skal stå fra skel?

Nogle steder står de jo i skel, så det er nok svært at svare
på, kontakt teknisk forvaltning i din kommune, de kan give
dig et kvalificeret svar.

--
Mvh Max

Fra : Svend Spanget

Dato : 24-10-07 09:01

SB <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:
>Hej
>
>Nogen der ved hvor langt en skorsten
>min. skal stå fra skel?

Så vidt, jeg ved gælder de samme regler som for den øvrige
bebyggelse. Altså 2,5 m i alm. villakvarterer og 5 m i
sommerhusområder.

Svend

Fra : Kim S

Dato : 24-10-07 13:16

"Svend Spanget (slet BGW0P)" <spanget@BGW0Pmail.dk> skrev i meddelelsen

> Så vidt, jeg ved gælder de samme regler som for den øvrige
> bebyggelse. Altså 2,5 m i alm. villakvarterer og 5 m i
> sommerhusområder.

Så hvis huset er bygget i skel, må man ikke opsætte skorsten ?

Mvh, Kim

Fra : Svend Spanget

Dato : 24-10-07 13:26

Kim S <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev:
>Så hvis huset er bygget i skel, må
>man ikke opsætte skorsten ?
Ja, jeg går da ud fra, at der er tale om f. eks. en Isokern
skorsten, der skal stå (på et fundament) op ad ydermuren,
således at den kommer tættere på skel, end selve huset.
Det er jo en helt anden sag med en stålskorsten op gennem
taget...
\Svend

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-10-07 17:53

> Så hvis huset er bygget i skel, må man ikke opsætte skorsten ?

Jo. Skorstenen skal bare placeres 2,5 m fra skel. Det betyder i praksis midt
i stuen eller op ad den modsatte ydervæg.

Mvh Maria

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-10-07 18:26

On Wed, 24 Oct 2007 18:53:22 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Jo. Skorstenen skal bare placeres 2,5 m fra skel. Det betyder i praksis midt
>i stuen eller op ad den modsatte ydervæg.
>
>Mvh Maria

Ha ha, midt i stuen, det er sq en sjov gruppe denneher.
mvh Ebbe

Fra : SB

Dato : 24-10-07 22:48

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Ha ha, midt i stuen, det er sq en sjov gruppe denneher.
> mvh Ebbe

nogen der har, min gamle onkel havde en pejs midt i stuen, var åben hele
vejen rundt, var faktisk ret flot, som jeg husker det

går ud fra 2,5 m. men spør' alligevel lige kommunen, takker

Søren

Fra : Armand

Dato : 25-10-07 01:18

SB skrev:
> "Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> nogen der har, min gamle onkel havde en pejs midt i stuen, var åben hele
> vejen rundt, var faktisk ret flot, som jeg husker det

En masseovn er også oplagt til dén placering

--
Armand.

Fra : Svend Spanget

Dato : 25-10-07 11:03

SB <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:
>går ud fra 2,5 m. men spør'
>alligevel lige kommunen, takker
Hej Søren.

Hvis der er tale om en stålskorsten, der skal føres gennem
taget, og huset er nærmere skel end 2,5 m, skal du da bare have
dispensation til skorstenen også...
Det er jo mere højden, der er kritisk.

Mvh Svend

Fra : SB

Dato : 25-10-07 16:16

"Svend Spanget (slet 3CAHO)" <spanget@3CAHOmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der er tale om en stålskorsten, der skal føres gennem
> taget, og huset er nærmere skel end 2,5 m, skal du da bare have

Den skal nu ud gennem væggen, gider ikke kigge på et rør inde i stuen, hvis
jeg kan blive fri.

Får nøglen til huset på lørdag, så må jeg jo ud og måle hvor langt der er
til skel

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-10-07 19:55

> Ha ha, midt i stuen, det er sq en sjov gruppe denneher.

Øh, jeg har boet i et hus, hvor brændeovnen stod midt på væggen mellem stue
og soveværelse, netop pga reglen om 2,5 m fra skel, så det er mest af
praktisk erfaring at jeg ytrer mig.

Mvh Maria

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-07 10:20

On Thu, 25 Oct 2007 20:55:03 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Øh, jeg har boet i et hus, hvor brændeovnen stod midt på væggen mellem stue
>og soveværelse, netop pga reglen om 2,5 m fra skel, så det er mest af
>praktisk erfaring at jeg ytrer mig.
>
>Mvh Maria

Det er da også noget andet end midt i stuen, hvor man så kunne
spare juletræet til jul
mvh Ebbe
NB: Det var kun lidt sjov, ellers holder jeg meget af dine
kontante svar

Fra : Max

Dato : 26-10-07 16:52

Hej Maria

> Øh, jeg har boet i et hus, hvor brændeovnen stod midt på væggen
> mellem stue og soveværelse, netop pga reglen om 2,5 m fra skel, så
> det er mest af praktisk erfaring at jeg ytrer mig.

Og her i nabolaget har vi huse der har skorsten i skel.

--
Mvh Max