/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremseforstærker på turbo-benzin motor
Fra : Allan F


Dato : 12-11-07 15:31

Jeg har et hurtigt spørgsmål om hvor vakuumet til bremseforstærkeren på en
turbo-benzin motor kommer fra. Normalt på en benzin motor er det jo vakuum
fra indsugningsmanifolden der bruges i bremseforstærkeren, men når motoren
er trykladet, er dette vakuum jo mindre (eller måske endda et overtryk). På
en diesel er der en vakuum-pumpe, da der ikke kan være undertryk i
indsugningsmanifolden.

Nogen der vil forklare?



 
 
Nansen (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Nansen


Dato : 12-11-07 17:07

> Nogen der vil forklare?
>
Hvornår skal du bruge din bremse ?
Dermed ment at når du bremser så har du vel fjernet din venstre fod fra
speederen og flyttet den til bremsen.
Lukket gasspjæld = Fuld wacumm.

Mvh. M Nansen



Torben Scheel (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-11-07 07:17

Allan F wrote:
> Jeg har et hurtigt spørgsmål om hvor vakuumet til bremseforstærkeren på en
> turbo-benzin motor kommer fra. Normalt på en benzin motor er det jo vakuum
> fra indsugningsmanifolden der bruges i bremseforstærkeren, men når motoren
> er trykladet, er dette vakuum jo mindre (eller måske endda et overtryk). På
> en diesel er der en vakuum-pumpe, da der ikke kan være undertryk i
> indsugningsmanifolden.
>
> Nogen der vil forklare?
>
>
Jeg mener at audis ældre turbomodeller har en elektrisk vakuumpumpe.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste