/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kleemann boks.
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 30-10-07 00:05

Davs.

Jeg læste lige en test af en MB med en Kleemann boks. Det var en MB E220CDi
fra 2001-02 med ca. 350.000 på tælleren. Altså meget lig min egen.

Det blev påstået, at den trods en tuningsboks der gav ca. 30-40 hk ikke
afgav "sort røg". Min egen er også chippet fra 143 hk til ??? Jeg aner ikke
hvor meget den pt. har, men kan det passe, at en Kleemann ikke ryger... og
betyder det noget i det hele taget

Jeg går ud fra, at den stadig forurener, og at den ikke yder ret meget mere
end en "alm. boks" men tager jeg fejl?

Nu bor jeg jo ret langt oppe nordpå, så frisk luft har vi masser af...så
sort røg kan jeg leve med, men hvis en Kleemann leverer betydeligt flere HK,
er den jo værd at overveje.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)



 
 
Michael Kirkegaard (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 30-10-07 07:31


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:472666fc$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Davs.
>
> Jeg læste lige en test af en MB med en Kleemann boks. Det var en MB
> E220CDi fra 2001-02 med ca. 350.000 på tælleren. Altså meget lig min egen.
>
> Det blev påstået, at den trods en tuningsboks der gav ca. 30-40 hk ikke
> afgav "sort røg". Min egen er også chippet fra 143 hk til ??? Jeg aner
> ikke hvor meget den pt. har, men kan det passe, at en Kleemann ikke
> ryger... og betyder det noget i det hele taget
>

Min kammerats Kleemann 220 CDI'er med chip ryger slet ikke. Kun ved virkelig
hård belastning oser den lidt, men det gør alle dieselbiler jo.
Bilen har kørt 370.000

Michael



Spamsen (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Spamsen


Dato : 30-10-07 09:36

On 30 Okt., 00:04, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:
> Davs.
>
> Jeg læste lige en test af en MB med en Kleemann boks. Det var en MB E220CDi
> fra 2001-02 med ca. 350.000 på tælleren. Altså meget lig min egen.
>
> Det blev påstået, at den trods en tuningsboks der gav ca. 30-40 hk ikke
> afgav "sort røg". Min egen er også chippet fra 143 hk til ??? Jeg aner ikke
> hvor meget den pt. har, men kan det passe, at en Kleemann ikke ryger... og
> betyder det noget i det hele taget
>
> Jeg går ud fra, at den stadig forurener, og at den ikke yder ret meget mere
> end en "alm. boks" men tager jeg fejl?
>
> Nu bor jeg jo ret langt oppe nordpå, så frisk luft har vi masser af....så
> sort røg kan jeg leve med, men hvis en Kleemann leverer betydeligt flere HK,
> er den jo værd at overveje.
>
> Mvh
>
> Jasper
det kommer helt an på hvormeget du skruer op for den, (0-9/a-h) mener
jeg den går, hvor 0 er lavest, min står til 7 ('meget' brændstof
besparende) om sommeren 8-9 hvor den er rimelig harmonisk
ved 9-> f.eks a eller b oser den vist mere end godt er, men er fandens
kvik :)
det er dog en S400 L og en del over 2T
men den blev testet hos de svenske myndigheder og svinede en del
mindre end den måtte (stod på 8) mener det var 0,25 og max var 1,5

men det der er godt ved den er at den stiller sig inden for ganske få
km til din kørestil, så konen kører f.eks med 5,9L/100km hvor jeg
ligger på ca. 7,9L/100km
vh.
Flemming


Jasper Norman Ahrens~ (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 31-10-07 00:41


men det der er godt ved den er at den stiller sig inden for ganske få
km til din kørestil, så konen kører f.eks med 5,9L/100km hvor jeg
ligger på ca. 7,9L/100km

Vil det sige, at boksen aut. tilpasser sig "kørestilen" og selv regulerer om
du vil spare på dråberne eller have en hurtig accel?

Mvh

Jasper



Sp@msen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Sp@msen


Dato : 31-10-07 18:49

"Jasper Norman Ahrensbach"
> Vil det sige, at boksen aut. tilpasser sig "kørestilen" og selv regulerer
> om du vil spare på dråberne eller have en hurtig accel?
hmm ja.. og nej.

jeg testede den højere indstilling på en tur malmø-berlin-amsterdam-malmø
hvor den første tur var sat på (8) fra berlin til amsterdam stod den på (A)
og hjem igen var det på (7), og på (A) var den self. lidt vildere end
normalt, men den takkede også af med at ose lidt mere ved fuld pedal..

men ved indstilling på (8) stiller motorstyringen sig rimeligt, efter et par
gange i gulvet er den hidset rimeligt op :)
og ved indstilling (7) optimerer den mere at den skal spare..

jeg ved godt det lyder underligt (når jeg selv læser det), men har du prøvet
at ringe til kleemann og spørge om boksen?
den er "dyr" men, den er vist ved at have sparet sig selv hjem..
(i forhold til hvad bilen kørte på en tankfuld -uden-)

men pas også lidt på gearkassen, og om den kan klare det ekstra moment?
(momentet for de forskellige gearkasser kan du finde på kleemann's
hjemmeside)
samt husk at bestille 6dæk istedet for 4 hvergang :)


--
mvh.
Flemming


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste