MS Windows
briani 27239
mistede all data over natten
Fra : Per

Dato : 10-11-07 09:48

Hej NG !

På min data partion røg alle data fra den ene dag til den anden.

Da jeg tændte computeren her til morgen - skrev den at mit drev ikke var
formateret og jeg kunne derfor ikke tilgå dette.

Hvad kan det skyldes ? - Er det bare noget man skal affinde dig med pga.
windows ?

Jeg har naturligvis back-up af det hele men jeg kan ikke forstå at den uden
nogen grund siger at drevet skal formateres og at datane derved ikke kan
tilgås.

Jeg prøvede iøvrigt med et recovery program - det kunne ikke finde noget som
helst.

Nu har jeg formateret og lagt data ind igen.

Men kan det ske igen og hvorfor ?

mvh. Per

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-07 10:55

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Jeg prøvede iøvrigt med et recovery program - det kunne ikke finde
> noget som helst.

Hvilket program prøvede du med ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per

Dato : 10-11-07 11:01

N_B_DK wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Hvilket program prøvede du med ?

Recuva

www.recuva.com

/Per

Fra : Henning

Dato : 10-11-07 16:22

On Sat, 10 Nov 2007 09:48:08 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>formateret og jeg kunne derfor ikke tilgå dette.
>
>Hvad kan det skyldes ? - Er det bare noget man skal affinde dig med pga.

Hardwarefejl i disk kabel eller controller. Jeg ville ikke stole på
disken mere - har du kørt diagnosticprogram?

Fra : Max

Dato : 10-11-07 16:31

Hej Per

> Nu har jeg formateret og lagt data ind igen.
>
> Men kan det ske igen og hvorfor ?

Jeg aner ikke hvad der kan give den fejl, men jeg ved
at jeg ikke ville bruge den komputer før jeg havde fundet
ud af hvad der giver fejlen.

--
Mvh Max

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-07 16:34

On Sat, 10 Nov 2007 09:48:08 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>På min data partion røg alle data fra den ene dag til den anden.

Træls..

> [...]
>formateret og jeg kunne derfor ikke tilgå dette.
>
>Hvad kan det skyldes ? - Er det bare noget man skal affinde dig med pga.

Hvad lavede du helt præcis lige inden du lukkede maskinen ned sidst ??

Der er flere muligheder her:

* Det kan være noget malware der har slettet din harddisk - Kør en
grundig virusscan, og meget gerne med flere forskellige antivirus
programmer...

* Hardware fejl på disken - Kør en diagnostik på harddisken. Du skal
bruge et lowlevel program fra fabrikanten. En pæn samling af den slags
kan findes på http://www.ultimatebootcd.com/

* Endelig fik du måske slukket computeren medens systemet var ved at
skrive data til disken. Det sker typisk når disken er opsat til
'forsinket skrivning' (På microsoft'sk 'Optimeret for ydelse' /
'Aktiver cachelagring på disken'), og man så får slukket lidt
pludseligt på den store kontakt på væggen. Check fane-bladet
'Politikker' under Egenskaber for den pågældende harddisk....

<mlr>