MS Windows
briani 27239
intel core 2 quadro
Fra : Jacob

Dato : 09-11-07 16:38

Hej Ng

Jeg står og skal til at købe nyt grej, og er ikke lige pt meget for at
skifte til vista, men jeg kan ikk lige finde ud af om en std xp proff kan
håndtere 4 kerner ?

Nogen der ved det?

Mvh Jacob

Fra : Bufferzz

Dato : 09-11-07 16:45

> er ikke lige pt meget for at skifte til vista

Jeg har aldrig haft problemer med Vista
- hverken spil, programmer eller drivere.

Den anden dag skulle jeg arbejde på en pc med XP.
Føles helt gammeltdags. Jeg skal aldrig have 95, 98 eller XP igen :)

Men derfor kan du self. stadig have dine grunde til at vælge XP :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 17:59

"Jacob" <jacob@REMOVEbastard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg står og skal til at købe nyt grej, og er ikke lige pt meget for at
> skifte til vista, men jeg kan ikk lige finde ud af om en std xp proff kan

Ingen problem. Kerner er såkaldte "logiske" processorer. Så du kan have en
million kerner i WinXP hvis nogen finder på at lave det, men max to cpu'er i
WinXP Pro, og én cpu i WinXP Home.

Som Microsoft skriver:

"Windows XP Professional can support up to two processors regardless of the
number of cores on the processor. Microsoft Windows XP Home supports one
processor."

mvh
///M

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-11-07 18:20

> [...]
>
> "Windows XP Professional can support up to two processors regardless of
> the number of cores on the processor. Microsoft Windows XP Home supports

Ok.... Så skal jeg sguda ha' skiftet min Home ud med Pro.... Jeg har en
Intel Core Duo 2, det må vel gi et ordentligt hug opad, eller læser jeg helt
galt??????

/Ole

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-11-07 18:22

"/Ole (6000)" <x@xx.dk> skrev i en meddelelse

> eller læser jeg helt > galt??????

Det er lige præcis det du gør.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-07 00:16

"/Ole (6000)" <x@xx.dk> wrote in message

> Ok.... Så skal jeg sguda ha' skiftet min Home ud med Pro.... Jeg har
> en Intel Core Duo 2, det må vel gi et ordentligt hug opad, eller
> læser jeg helt galt??????

Ja du læser forkert, du har kun EN CPU, men med flere kerner.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jacob

Dato : 09-11-07 18:10

Mange tak for jeres svar, jeg vil da få købt mig noget nyt grej i en fart

Mvh Jacob

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-07 00:17

> Mange tak for jeres svar, jeg vil da få købt mig noget nyt grej i en
> fart

Hvorfor ? der findes ingen dual boards til den type cpu.

Fra : Jacob

Dato : 11-11-07 19:35

> Hvorfor ? der findes ingen dual boards til den type cpu.

Okay, så jeg læser også forkert på dette bundkort?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2094657 (popup)

Intel Core 2 Quattro 775 2400 MHz (Model Q6600)

Linket ud for overstående CPU, leder til den cpu som jeg påtænker at købe.

Mvh Jacob

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-07 19:53

> [...]
>
> Intel Core 2 Quattro 775 2400 MHz (Model Q6600)
>
> Linket ud for overstående CPU, leder til den cpu som jeg påtænker at

Ja du læser forkert, som du også kan se er der kun EN sokkel til EN (fysisk
CPU), du kan her se et board hvor er der er plads til 2 fysiske cpuer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215750 (bemærk det er en
anden type cpu, og er KUN vist for at illustrere forskellen).

Fra : Jacob

Dato : 12-11-07 08:51

> [...]
> cpuer http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215750 (bemærk det er
> en anden type cpu, og er KUN vist for at illustrere forskellen).

Vi taler forbi hinanden ... jeg skal heller ikke have noget med to
fysiske CPU'er men, kun een quad core cpu, og mit oprindelige spørgsmål gik
på om xp proff kunne håndtere de fire kerner i een fysisk cpu, og det har
jeg fået svar på nu, takker

Mvh Jacob

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-07 00:15

> [...]
>
> Jeg står og skal til at købe nyt grej, og er ikke lige pt meget for at
> skifte til vista, men jeg kan ikk lige finde ud af om en std xp proff

Det kan den godt, den kan maks styre 2 fysiske kredse, om de har 2,4, eller
8 kerner hver især spiller ingen rolle.