MS Windows
briani 27239
Tal Sortering
Fra : AB

Dato : 08-11-07 10:04

For et par år siden fandt jeg en beskrivelse på, hvordan jeg kunne få
sorteret mine filer, startende med tal, i rigtig rækkefølge.
I dag er det sådan, at rækkefølgen kan se ud som:
1, 115, 168, 2 ....
- men den skulle jo være 1,2,115,168.

Er der nogen som kender til ovennænte ?

mvh
AB

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-11-07 11:09

AB wrote:
> [...]
> sorteret mine filer, startende med tal, i rigtig rækkefølge.
> I dag er det sådan, at rækkefølgen kan se ud som:

$ touch 1 115 168 2
$ ls -v
1 2 115 168

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-11-07 11:10

Mogens Kjaer wrote:
> $ touch 1 115 168 2
> $ ls -v

Ups, jeg troede det var en Linuxgruppe - glem det.

Fra : Lars E. P.

Dato : 08-11-07 12:22

Thu, 8 Nov 2007 10:04:02 +0100, skrev "AB" <a.bruun@tiscali.dk> :

> [...]
>sorteret mine filer, startende med tal, i rigtig rækkefølge.
>I dag er det sådan, at rækkefølgen kan se ud som:

Måske denne:

http://support.microsoft.com/kb/319827

Hilsen Lars