Q: Tilkobling af printserver
Fra : Nikolaj K

Dato : 12-07-01 15:21

Hej
Jeg har bredbånd|ADSL fra TDC med 2 dynamiske ip-addresser. Jeg kører TCP/IP
på mine 2 PC'ere(samlet i en hub) der begge er sat til DHCP - begge de
tildelte dynamiske addresser er således i brug. Jeg har nu prøvet at koble
en HP4000N-laserprinter m. indbygget JetDirect-printserver(kan både
konfigureres med fast IP eller DHCP) til min hub, hvilket selvfølgelig også
virker fint når der kun er 1 PC koblet på netværket. Jeg har egentlig ikke
lyst til at købe ekstra dynamiske addresser hos TDC, så jeg leder efter et
alternativ. Er det f.eks. muligt at lave en form for lokalt netværk med
faste ipaddresser til hver tilkoblet enhed, samt yderligere at tildele hver
PC koblet på netværket en dynamisk addresse fra TDC. Jeg leder ikke efter en
løsning der kræver at man installerer 2 netkort i hver maskine.

Altså noget i stil med :
PC1 Lokal fast IP = 192.168.0.1 + Dynamisk ip =
xxx.xxx.xxx.xxx
PC2 Lokal fast IP = 192.168.0.2 + Dynamisk ip =
yyy.yyy.yyy.yyy
Laserprinter Lokal fast IP = 192.168.0.3

Jeg har _ikke_ brug for at share _noget som helst_ over internetet, men jeg
vil meget gerne have mulighed for at share lokalt - kan det gøres nogenlunde
sikkert? Jeg har Zonealarm installeret.

Med venlige sommerhilsener
Nikolaj