MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista og 56K modem
Fra : Dyl

Dato : 24-10-07 21:13

De findes endnu der ude - dem der fortsat går på nettet via 56K modem.
Situationen er en ny Acer bærbar (husker ikke modelen) med indbygget modem.
Alle komponenter er korrekt installeret - kontrolleret under
'Enhedshåndtering'. Har indtastet alle oplysninger der skal bruges til
forbindelsen og trykker på 'Ring op'. Men der sker intet - meddelelse på
skærmen er 'Opretter forbindelse til Cybercity', men efter nogen tid kommer
en ny meddelelse "Fjernseveren svarer ikke inden for den forventede tid'.

Hvis jeg fx tager røret af den alm. telefon er der heller ikke disse hyle-
og kradsetoner, som der 'skal' være. Det er som om modemet aldrig ringer op.
Har forsøgt at fjerne og tilføje det under 'enhedshåndtering', men uden
held. Satte som test mit eget mobilnr. ind under 'Opkaldsnummer', men den
bærbar ringer aldrig op.

Skal man aktivere noget specielt i Vista eller hvordan kan jeg kontrollere
om modemet rent faktisk virker?

På forhånd tak for Jeres hjælp.

Fra : steen

Dato : 24-10-07 21:19

On 24 Okt., 22:13, "Dyl" <dfg@£fcr.fr> wrote:
> [...]
> bærbar ringer aldrig op.
>
> Skal man aktivere noget specielt i Vista eller hvordan kan jeg kontrollere

Til Windows 98 skulle man vidst også installere et opkaldskort, under
netværks instillinger.

Du kan ringe til en mobil telefon, eller aftale med en du ringer til
ham med et modem lige inden du ringer, så han ikke tager telefonen.

Hilsen

Steen

Fra : Akadut

Dato : 24-10-07 23:21

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan ringe til en mobil telefon, eller aftale med en du ringer til
ham med et modem lige inden du ringer, så han ikke tager telefonen.

Kan Steen læse? Nej, vel?

Fra : steen

Dato : 25-10-07 18:08

On 25 Okt., 00:21, "Akadut" <aka...@div.xx> wrote:

> [...]
>
> Du kan ringe til en mobil telefon, eller aftale med en du ringer til
> ham med et modem lige inden du ringer, så han ikke tager telefonen.

Det kunne da godt være man skal sætte Windows Vista til at installere
det de kalder et opkaldskort i Windows 98.

Jeg ved det ikke, jeg har brugt Linux de sidste 7 år, og har brugt et
halvt år på at skifte til Windows XP, da jeg er begyndt at rode med
video- og lydredigering.

Nu er jeg så kommet så langt at jeg kun mangler at kunne installere
email programmet Evolution til Windows, som jeg søger hjælp til i en
anden tråd i forumet.

Hilsen

Steen

Fra : Dyl

Dato : 25-10-07 19:48

<snip>
Det kunne da godt være man skal sætte Windows Vista til at installere
det de kalder et opkaldskort i Windows 98.
</snip>

Der er ikke så mange muligheder for at gå galt - og så alligevel åbenbart -
mhp. modemopsætningen. Og det hele ståpr korrekt ift. CyberCitys
indstillinger. Vi gennemgik det med deres support.

Men hvordan kan jeg så kontrollere om modemet rent faktisk virker?

Fra : Dyl

Dato : 31-10-07 22:26

> Men hvordan kan jeg så kontrollere om modemet rent faktisk virker?

Jeg har nu installeret et fax-program på min Vista Ultimate (32 bit)
installation, og her kan jeg høre faxprogrammet ringer op (på min mobiltlf.
som test). Så modemet virker fint nok. Men det forsøger ikke engang at ringe
op når jeg forsøger at skabe en internetforbindelse, selvom Windows meddeler
'Forsøger at skabe forbindelse...' ind til den fejler med 'Fjerncomputeren
svarede ikke inden for den forventede tid...'

Så læser jeg noget om en 'TAPI-protokol' som nogen gange skal bruges?
Forstår ikke så meget af det, men installeret på computeren er den ikke, og
jeg kan ikke se den når jeg forsøger at tilføje en protokol til
modemforbindelsen iflg. diverse vejledninger. Heller ikke på Windows
Ultimate DVD'en kan jeg finde noget?

Er der virkelig ikke nogen i denne NG der kan hjælpe mig med at knække denne
nød?

På forhånd tak - igen