MS Windows
briani 27239
Driver til printer og Vista ?
Fra : Edob

Dato : 23-10-07 15:21

Hej.

Jeg har netop købt Windows Vista Home Premium og har en printer fabrikat
"Digital", model DECwriter 500i.

Printeren har været brugt på Windows XP pro, hvor driveren var på listen i
styresystemet. Det er den ikke i Vista. Der er faktisk ikke en eneste
driver til fabrikatet Digital-printere. Alle andre fabrikater!

Jeg har søgt på nettet men uden resultat. Er der andet jeg kan gøre - evt.
hvor er det godt at søge efter drivere ? Kan andre drivere som "ligner"
bruges ?

Håber på lidt hjælp.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Akadut

Dato : 23-10-07 15:53

"Edob" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt.
> hvor er det godt at søge efter drivere ? Kan andre drivere som "ligner"

Er det ikke 10-15 år siden DEC krakkede?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-07 17:24

Akadut wrote:

> Er det ikke 10-15 år siden DEC krakkede?

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Equipment_Corporation

Jesper Poulsen

Fra : Lyrik

Dato : 23-10-07 15:58

On Tue, 23 Oct 2007 16:20:32 +0200, Edob <frankhan@mail.dk> wrote:

> [...]
> evt.
> hvor er det godt at søge efter drivere ? Kan andre drivere som "ligner"

Olivetti JP450, efter hvad folk siger, men den kan man heller ikke finde.
Du må tilbage til XP eller nok indstille dig på en ny printer. De er jo
billige efterhånden.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : edob

Dato : 25-10-07 10:04

Tak for jeres svar og links. Ja, det er nu en ældre sag men af virkelig god
kvalitet. Desværre må jeg nok indstille mig på en ny printer.

v.h. Frank

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-07 11:23

edob wrote:
> Tak for jeres svar og links. Ja, det er nu en ældre sag men af virkelig god
> kvalitet. Desværre må jeg nok indstille mig på en ny printer.

Eller droppe Vista.

Jesper Poulsen

Fra : edob

Dato : 28-10-07 20:40

Tak for tippet om Olivetti JP450. Det triggede mig til at se på en Olivette
pakning fra et printerhoved jeg bruger i DIGITAL-printeren. På pakningen
nævnes JP450 men også JP370. Jeg kiggede i listen i Vista over
printerdrivere, og der ligger drivere til JP370.

Jeg installerede den (monochrome) og VUPTI printeren arbejdede perfekt.
Bare super. (så der er altså et familieskab).

v.h. Frank

Fra : Akadut

Dato : 28-10-07 20:44

> [...]
>
> Jeg installerede den (monochrome) og VUPTI printeren arbejdede perfekt.
> Bare super. (så der er altså et familieskab).

Det var Olivetti, der producerede DEC-printerne og de seneste DEC pc'er.