Ny hoveddør
Fra : ThomasT

Dato : 21-10-07 20:40

Hej,
Jeg er i gang med at renovre vores hus og har netop isat en ny
hoveddør. Forneden på døren er en aluliste (den man træder over).
Døren er sat såden i at der er ca. 20mm fri luft under døren. Gulvet
indenfor skal støbes helt hen til døren, men hvad gør man udefra, som
kan støtte under alu-profilet, når der nu er nogen der trædder på det
på et eller andet tidspunkt? Rockwool og skum-bagstop + fugning er jo
nok ikke nok.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-10-07 08:37

ThomasT skrev:
> [...]
> kan støtte under alu-profilet, når der nu er nogen der trædder på det
> på et eller andet tidspunkt? Rockwool og skum-bagstop + fugning er jo

Du understøtter bundstykket med en kombination af klodser/masonit/murpap
1 eller 2 steder... Det skal understøttes så det passer rimelig
præcist med højden... så man ikke kan træde det ned og det må
selvfølgelig heller ikke ligefrem bøje op...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-10-07 18:03

> [...]
>Døren er sat såden i at der er ca. 20mm fri luft under døren. Gulvet
>indenfor skal støbes helt hen til døren,

Der skulle have været støbt først, så døren blev sat på betonen. Alternativt
skal der klodses op med understøtning mindst 3 steder. Ellers holder det
ikke i længden - taler af erfaring.

Mvh Maria