/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Hvornår kommer priskrigen?
Fra : iSteen


Dato : 21-10-07 18:16

Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
opkaldsafgift

Er der slet ikke noget under opsejling?

 
 
Jakob Griffel (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Jakob Griffel


Dato : 21-10-07 18:34

> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> opkaldsafgift

Unotel er da i gang. JustCall hedder det.

--
Hilsen Jakob



Mads Stetter (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 21-10-07 19:02

Jakob Griffel wrote:
>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>> opkaldsafgift
>
> Unotel er da i gang. JustCall hedder det.

Ja. Meen ikke helt så billigt som Bibob! Så priskrig er det ikke...

Men godt begyndt...

MVH Stetter



Erling S. (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Erling S.


Dato : 21-10-07 19:19

Mads Stetter skrev:
> Jakob Griffel wrote:
>>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>>> opkaldsafgift
>> Unotel er da i gang. JustCall hedder det.
>
> Ja. Meen ikke helt så billigt som Bibob! Så priskrig er det ikke...
>
> Men godt begyndt...
>
> MVH Stetter
>
>
Ja, det er det samme med M1.
De har et produkt, der hedder M1 Nul-opkaldafgift.
hvor prisen er 67 øre pr. påbegyndt minut, samt sms'er
til 18 øre stk.
Nogenlunde det samme som Unotel.
/Erling

Jesper Hansen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 21-10-07 19:27


"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> opkaldsafgift
>
> Er der slet ikke noget under opsejling?


Har skrevet til CBB for at høre om de havde tænk sig, et modtræk.
Det var i Tirsdags, men har endnu ikke fået svar, så de kommer nok ikke med
noget modtræk.

Venlig hilsen
Jesper c",)



Jesper Hansen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 22-10-07 13:07



>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>> opkaldsafgift
>>
>> Er der slet ikke noget under opsejling?
>
>
> Har skrevet til CBB for at høre om de havde tænk sig, et modtræk.
> Det var i Tirsdags, men har endnu ikke fået svar, så de kommer nok ikke
> med noget modtræk.
>
> Venlig hilsen
> Jesper c",)
>
Ja ja efter 6 dage kunne CBB komme med dette tomme svar:

Hej Jesper,



Tak for din henvendelse.

Først vil jeg lige sige at vi absolut ikke sidder handlings lammede og ser
på fra sidelinien.

Vi håber da at vores priser og tilbud er gode nok til at du ønsker at
beholde CBB som mobil selskab.

Med hensyn til priser med mere i forhold til Bibop, så kan vi informere dig
om at vi løbende holder os opdateret på mobil-markedet i henhold til hvad
vores konkurrenter tilbyder.

Hos CBB mobil bestræber vi os først og fremmest på at levere ærlig og enkel
mobiltelefoni uden skjulte omkostninger og gebyrer.

Det er muligt at der kommer teleselskaber som kan presse prisen yderligere
end den er i forvejen, men husk altid at læse det der står med småt. Det er
ikke altid billigt når først man er "kommet ind i varmen." vær derfor
opmærksom på skjulte gebyrer med mere.

Hvis vi mener at det vil være hensigtsmæssigt at sænke prisen så vil vi
selvfølgelig gøre dette.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 33
46 01 01 eller besvare denne mail.

Med venlig hilsen

CBB Mobil A/S

Jesper Lorentzen

Kundeservice

Rødovrevej 395

2610 Rødovre

Tlf.: 33 46 01 01

www.cbb.dk







Per Thomsen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 22-10-07 14:19

> Det er muligt at der kommer teleselskaber som kan presse prisen yderligere
> end den er i forvejen, men husk altid at læse det der står med småt. Det
> er ikke altid billigt når først man er "kommet ind i varmen." vær derfor
> opmærksom på skjulte gebyrer med mere.
>
Mon det var en til UnoTel :)

Per




Andreas M. Hansen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-10-07 20:14


"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message
news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> opkaldsafgift
>
> Er der slet ikke noget under opsejling?

Telmore kommer med en "hemmelig fødselsdagsgave" til kunderne den 30
oktober - de påstår hårdnakket at det ikke har noget at gøre med Bibobs
success....
De har kørt en konkurrence blandt kunderne, hvor man kunne foreslå gode
idéer til hvad denne fødselsdagsgave kunne bestå af.


mvh

Andreas M. Hansen



iSteen (21-10-2007)
Kommentar
Fra : iSteen


Dato : 21-10-07 20:25

Andreas M. Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> "iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message
> news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
> > Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> > opkaldsafgift
> >
> > Er der slet ikke noget under opsejling?
>
> Telmore kommer med en "hemmelig fødselsdagsgave" til kunderne den 30
> oktober - de påstår hårdnakket at det ikke har noget at gøre med Bibobs
> success....
> De har kørt en konkurrence blandt kunderne, hvor man kunne foreslå gode
> idéer til hvad denne fødselsdagsgave kunne bestå af.
>
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Jeg holder vejret indtil da - kan være det kan overbevise mig om at
skifte tilbage til Telmore fra CBB

snuden (21-10-2007)
Kommentar
Fra : snuden


Dato : 21-10-07 21:24

Jaja, når man ser det hele lidt fra oven kan man ikke lade være med at tænke
at folk er dumme

Priskrig mig her og priskrig mig der. Det hele startede med Telia`s
unlimited hvor der var stort set ubegrænset telefoni og INGEN opkaldsafgift
for kun 400,- kr/md. Det resulterede i, at Telias kunder selvfølgelig
benyttede sig af det i stor stil, og jeg gætter på, at
termineringsudgifterne TIL de andre selskaber blev så store, at det var en
direkte underskudsforretning for Telia, hvorfor abonnementet blev udfaset og
erstattet af nogle mere indtægtsgivende abonnementer samtidig med
opkaldsafgiften blev hævet fra 25 øre til 39 øre. Idag er de fleste af
Telias abonnementer minuttakseret.

Sonofon startede deres "Fri snak" op som et "skuffeabonnement", dvs det blev
i starten ikke annonceret, men hvis man spurgte til det kunne man få det.
Dette blev gjort, for at vurdere om produktet kunne forsvares
forretningsmæssigt og der blev indført en begrænsning på 48 timers taletid
om måneden. Noget tyder på, at det omend ikke er en god forretning, så er et
produkt der ihvertfald ikke giver underskud for Sonofon.

Næste udbyder med et lignende produkt blev så TDC Mobil. Tdc`s max tale,
giver idag også 48 timers taletid for 399,- kr pr. måned og en opkaldsafgift
på 29 øre. Stadig billigt, hvis man taler meget.

Faktisk er min påstand, at dem der har et behov for meget taletid til få
penge, skal benytte sig af enten "fri snak", "shaker extreme" eller "max
tale" da det kan give minutpriser under 15 øre...

Efterhånden er der flere selskaber end kunder (jaja, overdrivelse fremmer
forståelsen) og fælles for operatørerene er, at det bestemt ikke er gratis
at være telefoniudbyder. Så derfor er de nødt til, at fange den mindre
intiligente del af forbrugerne med produkter der har de de kalder lav
minutpris, men som takserer pr. påbegyndt minut. Hånden på hjertet, så synes
jeg faktisk at det næsten ikke kan blive billigere mht mobiltelefoni, hvis
bare man har et stabilt stort forbrug.

Nogle spår, at datatrafikken blir selskabernes næste store indtægtskilde
(gprs, EDGE, UMTS) og taletrafikken blir noget der følger med et
dataabonnement. Selskaberne investerer store summer i udbygning af 3G
nettene, og når de engang er udbygget til at dække det meste af landet, ja
så kan de starte forfra med 4G teknologien...så det er skruen uden ende



Bertel Lund Hansen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-10-07 11:53

snuden skrev:

> at være telefoniudbyder. Så derfor er de nødt til, at fange den mindre
> intiligente del af forbrugerne med produkter der har de de kalder lav
> minutpris, men som takserer pr. påbegyndt minut.

Det er en myte at det skulle henvende sig til dumme kunder. På
denne side kan du se hvad det koster sammenlignet med
sekundtakst:

   http://bertel.lundhansen.dk/?page=telefoni

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Pedersen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 22-10-07 06:24


"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> opkaldsafgift
>
> Er der slet ikke noget under opsejling?

Har BiBob da ikke lukket igen
...eller er det kun midlertidigt ?



iSteen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : iSteen


Dato : 22-10-07 07:16

Pedersen <pedersen@XXXmail.nu> wrote:

> "iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
> > Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> > opkaldsafgift
> >
> > Er der slet ikke noget under opsejling?
>
> Har BiBob da ikke lukket igen
> ..eller er det kun midlertidigt ?

Kun midlertidigt

joke (22-10-2007)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 22-10-07 08:53


"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1i6dlmh.27zjzb1653in9N%isteen@gmail.com...
> Pedersen <pedersen@XXXmail.nu> wrote:
>
>> "iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
>> > Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>> > opkaldsafgift
>> >
>> > Er der slet ikke noget under opsejling?
>>
>> Har BiBob da ikke lukket igen
>> ..eller er det kun midlertidigt ?
>
> Kun midlertidigt

Så længe Bibob ikke kan håndtere flere kunder end de har nu er priskrigen
vel også irelevant for de andre selskaber da deres kunder jo ikke kan flytte
over til Bibob.

Hilsen

Johnny




Mads Stetter (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 22-10-07 19:05

Pedersen wrote:
> "iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1i6clg1.szo2n6e369xfN%isteen@gmail.com...
>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>> opkaldsafgift
>>
>> Er der slet ikke noget under opsejling?
>
> Har BiBob da ikke lukket igen
> ..eller er det kun midlertidigt ?

Så er der åbnet for biksen igen....

MVH STetter



Per Thomsen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 22-10-07 12:50

> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
> opkaldsafgift
>
> Er der slet ikke noget under opsejling?

Man kunne også forsøge sig med http://happiimobil.dk/

Per




joke (22-10-2007)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 22-10-07 14:40


"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:j70Ti.20$yX1.9@news.get2net.dk...
>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>> opkaldsafgift
>>
>> Er der slet ikke noget under opsejling?
>
> Man kunne også forsøge sig med http://happiimobil.dk/
>
det er da vidst en af danmarks højeste opkaldsafgifter de kører med på
gratis abb.





Per Thomsen (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 23-10-07 12:42

>>> Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>>> opkaldsafgift
>>>
>>> Er der slet ikke noget under opsejling?
>>
>> Man kunne også forsøge sig med http://happiimobil.dk/
>>
> det er da vidst en af danmarks højeste opkaldsafgifter de kører med på
> gratis abb.
>
Næsten, M1 koster 50 øre.

Per




-- (22-10-2007)
Kommentar
Fra : --


Dato : 22-10-07 23:13

On Sun, 21 Oct 2007 19:16:25 +0200, isteen@gmail.com (iSteen) wrote:

>Med Bibob på banen, havde jeg håbet på en rask lille priskrig mht.
>opkaldsafgift
>
>Er der slet ikke noget under opsejling?


Ork jo, priskrigen er her skam. Den forløber bare noget anderledes,
end man kunne have forventet. I stedet for at de store selskaber
bekriger hinanden, så har de i stedet samlet valgt at bekrige kunderne
med minuttaksering, højere opkaldsafgifter, mærkelige familiemoduler
osv. osv.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste