Petroleum
Fra : UG

Dato : 20-10-07 13:28

Vi har en Zibro petroleumsovn, men vi synes, at det efterhånden er blevet
meget dyrt at købe petroleum. Producenten siger at garantien kun gælder på
ovnen hvis man bruger original Zibro petroleum. Det koster omkring 15 kr.
pr. l hvis man køber 20 l og næsten 20 kr pr. l. hvis man kun køber 5 l ad
gangen. Kan det ikke gøres billigere?
Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med dette?
Mange hilsener fra
Ulla

Fra : Gamle

Dato : 20-10-07 14:43

UG wrote:
> [...]
> l. hvis man kun køber 5 l ad gangen. Kan det ikke gøres billigere?
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med dette?

Køb lampeolie hos Harald Nyborg.
1 liter 11,95 kr.
Vi har 2 laserovne som er blevet brugt 6 og 7 år med lampeolie fra Netto og
nu Harald Nyborg.
Det har ingen betydning for Zibroen om du bruger olie fra Zibro eller HN.
Og jeg vil blæse på garantien. Har indtil nu sparet prisen på adskillige
ovne.
Men hvis du har en ovn med væge vil jeg anbefale dig at købe Zibro's olie.
Jeg har haft en vægeovn, hvor jeg var uheldig med at få den "billige"
lampeolie, hvor paraffinindholdet ved en fejl var for stort. Det blev afsat
i vægen som derefter sugede dårligt.

Til laserovne betyder det intet overhovedet.
Men hvis du kun vil bruge Zibro's olie, kører der tit tilbud på 2 dunke (40
liter) til 498,00 kr.
Jeg vil bare ikke ha' hold i ryggen af at bære på 20 ltr. dunke.
Der er ingen forskel på kvaliteten iflg. Borups Kemiske fabriker, som
producerer lampeolien. Det har jeg undersøgt.
De indeholder begge N-paraffin og flammepunktet er det samme for begge
produkter.

Mvh.
Torben

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 21-10-07 22:37

> Køb lampeolie hos Harald Nyborg.

Enig!

Jeg lyttede selv til "Gamles" råd for 3 år siden, da vi skulle opvarme et
stort areal i et stuehus nærmst i døgndrift. Siden da, har vi ikke brugt
andet end lampeolie fra Fakta. Jeg tør ikke gætte på, hvor mange timer oven
(Zibro laser) har kørt med olien, men det er rigtigt mange.

Mvh

Jasper